One Team – Your Phygital Agency
Ad

News no image

Published on 27 Μαΐου 2016 | by Greekports

0

Ανοίγει η Ειδομένη, κλείνουν τα λιμάνια!

Σοβαρές ανησυχίες για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στις θαλάσσιες μεταφορές και το διαμετακομιστικό εμπόριο, αλλά και στην τουριστική εικόνα της χώρας, εκφράζουν με ανακοινώσεις τους επιχειρηματικοί φορείς που θεωρούν άκαιρες τις κινητοποιήσεις στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν την Πέμπτη 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και προειδοποιούν ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις. Η απεργία μπορεί να μην επηρεάζει σοβαρά τη λειτουργία των δύο προβλητών που διαχειρίζεται η κινεζική Cosco αλλά θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, το σταθμό μεταφόρτωσης αυτοκινήτων και τον προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Ολα αυτά συμβαίνουν ενώ έπειτα από 70 ημέρες ανοίγει η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη.

Η Διεθνής Ναυτιλιακή Ένωση (ΔΝΕ) που εκπροσωπεί τους χρήστες – πελάτες του λιμανιού σε επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα επισημαίνει ότι «οι ζημιογόνες καταστάσεις που είχαν δημιουργηθεί στα λιμάνια αυτά οκτώ (8) χρόνια μετά τις απεργίες του 2008, που ήταν και πάλι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεών τους, εξακολουθούν να επιβαρύνουν και σήμερα με τις συνέπειές τους. Οι μειωμένες αφίξεις πλοίων, η αποφυγή απ’ ευθείας προσεγγίσεων από τα δρομολόγια τακτικών γραμμών, η μείωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι των άλλων λιμένων της Μεσογείου, και η μείωση του διακινούμενου φορτίου είναι κάποιες από αυτές».

Με επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας έστειλε και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας ζητά να βρεθεί λύση το συντομότερο για τα θέματα των εργαζομένων στα λιμάνια, ώστε να σταματήσουν οι απεργίες και να επανέλθει η ομαλότητα στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το πως θα εξελιχθεί η παρούσα δυσμενής κατάσταση σημειώνοντας ότι “προκαλεί «έμφραγμα» στις θαλάσσιες μεταφορές και κατ’ επέκταση σοβαρά προβλήματα στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, αλλά και στο θαλάσσιο τουρισμό”.
Στον προβλήτα Ι στο λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, δεν θα γίνονται καθόλου φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δεν θα λειτουργεί και ο σταθμός μεταφοράς αυτοκινήτων (car terminal). To ίδιο θα ισχύει και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Με κοινή ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών, ζητούν κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται. Οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν την Πέμπτη συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας, όπου αντιπροσωπεία τους θα επιδιώξει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό.

Συγκέντρωση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και πορεία προς τον Λευκό Πύργο και το δημαρχείο της πόλης πραγματοποίησαν και οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ, γνωστοποιώντας ότι στις 30 Μαΐου στις 11:00, στο εντευκτήριο στο κτίριο διοίκησης στον 1ο προβλήτα θα ανακοινώσουν το απεργιακό πρόγραμμα για τις επόμενες ημέρες.

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι εδώ και τρεις μήνες υπήρξαν διαβουλεύσεις με τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ και τα συναρμόδια υπουργεία με κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για τα εργασιακά από τον καθηγητή του εργατικού δικαίου κ. Καζάκο, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση αποδέχθηκε την ορθότητα των προτάσεων.


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑