Published on 13 Νοεμβρίου 2015 | by Greekports
0Σαρωτικές αλλαγές στα ελληνικά λιμάνια
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αλλαγής διοικήσεων στα 10 ελληνικά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος. Πρόκειται για τις δέκα, μη εισηγμένες, ανώνυμες εταιρείες οργανισμών λιμένων, οι μετοχές των οποίων μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2012, και ειδικότερα για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πατρών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου, Βόλου και Λαυρίου.
Παράλληλα, σύμφωνα με το Capital.gr, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία ανορθολογισμού των λειτουργικών τους δραστηριοτήτων με περικοπές δαπανών όπου κρίθηκε δυνατό, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική βελτίωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων κατά τη τρέχουσα χρήση παρά την ευρύτερη υφεσιακή συγκυρία.
Προχωρούν όμως και τα επενδυτικά πλάνα αναβάθμισής τους και έργα που βελτιώνουν τις υποδομές τους. Τις τελευταίες λίγες μέρες με αλλεπάλληλες γενικές συνελεύσεις συνεχίζεται η αντικατάσταση των διοικήσεων που είχε προαναγγείλει από τον Αύγουστο το ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη αυτή την εβδομάδα άλλαξε το management στα λιμάνια της Πάτρας και της Ελευσίνας όπου τοποθετήθηκαν οι Νικόλαος Κοντοές και Σπύρος Μιχαήλ αντίστοιχα αμφότεροι με την διπλή ιδιότητα του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου. Είχε προηγηθεί η αντικατάσταση των επικεφαλής του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας όπου το management ασκούν πλέον οι Χρήστος Δούκας και Αντρέας Νταής αντίστοιχα. Σε όλα τα λιμάνια μαζί με τους επικεφαλής αντικαθίστανται και τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν ανάλογες αλλαγές και στα υπόλοιπα από τα προαναφερθέντα λιμάνια με πρώτο αυτό του Βόλου. Η αλλαγή των διοικητικών συμβουλίων και του management γίνεται, σύμφωνα με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ, κατόπιν αξιολόγησης των νέων στελεχών από ανεξάρτητο οίκο που εργάζεται για λογαριασμό του.
Οι δέκα αυτές ανώνυμες εταιρείες κατά τη χρήση του 2014 εμφάνισαν κατά μέσο όρο αύξηση προ φόρων κερδών της τάξης του 31% και άνοδο του κύκλου εργασιών της τάξης του 1,5%. Από το 2012 έως και την τελευταία χρήση (2012-2014) τα έξοδά τους υποχώρησαν συνολικά κατά 14,2% και τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν από 8,4 εκατ. στα 11,6 εκατ. Επιπλέον έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και δεν επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τα δέκα περιφερειακά λιμάνια περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο των υπό αποκρατικοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ για τα οποία όμως δεν έχουν ακόμα προκηρυχθεί διαγωνισμοί και έτσι παραμένει προς εξακρίβωση το πως και πότε θα προχωρήσει η περαιτέρω αξιοποίησή τους. Υπάρχει όμως σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον καθώς εκτιμάται πως τα δυνητικά περιθώρια ανάπτυξης τους είναι ευρύτατα.
Πηγή: capital.gr