Published on 13 Σεπτεμβρίου 2016 | by Greekports
0Ερχονται (;) και τα «ομόλογα του Δρόμου του Μεταξιού»
Ακόμα και την έκδοση ομολόγων, που θα έχουν την κάλυψη της Κίνας, εξετάζει το Πεκίνο ώστε να χρηματοδοτήσουν οι χώρες από τις οποίες διέρχεται ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» τα απαραίτητα έργα υποδομών σε ξηρά και θάλασσα. Η κινεζική ηγεσία προωθεί τα τελευταία χρόνια τις πρωτοβουλίες «Silk Road Economic Belt» και «21st Maritime Silk Road», δηλαδή τον χερσαίο και θαλάσσιο άξονα για τους οποίους το Πεκίνο επενδύει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, σε συνεργασία με τις τοπικές κυβερνήσεις. Στόχος είναι η διευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ενώ ο θαλάσσιος άξονας καταλήγει, ως γνωστόν, στο λιμάνι του Πειραιά.
Για το σχέδιο των ομολογιακών εκδόσεων μίλησε, σε πρόσφατη ημερίδα για τη χρηματοδότηση των έργων του νέου «Δρόμου του Μεταξιού» στο Χονγκ Κονγκ, ο πρόεδρος του κινεζικού οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης Dagong Global Credit Rating (Dagong), Guan Jianzhong. Το Πεκίνο αναζητεί εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης καθώς αρκετές χώρες από τις οποίες διέρχεται ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» αδυνατούν να βρουν τα απαραίτητα κεφάλαια από τις αγορές.
Ο Guan Jianzhong δήλωσε πως «η δυνατότητα των κρατών κατά μήκος των οδών να αντλήσουν ξένα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής αλλά και την εγχώρια κατανάλωση είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της οικονομικής τους ανάπτυξης». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μια σειρά συναφών ομολογιακών προϊόντων αναμένεται να αναπτυχθεί ανάλογα με τις εξειδικευμένες συνθήκες και ανάγκες που επικρατούν σε κάθε χώρα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ομόλογα υποδομών, ομόλογα εμπορίου, ομόλογα βιομηχανικής ανάπτυξης και ομόλογα για την τεχνολογική καινοτομία».
Σημείωση: Ο χάρτης είναι από το περιοδικό Forbes