One Team – Your Phygital Agency
Ad

News traino ose

Published on 04 Αυγούστου 2016 | by Editor

0

Σχέδιο Ελλάδας – Βουλγαρίας για σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου

Με τη σύσταση κοινής επιτροπής η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά τον επόμενο μήνα, οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Βουλγαρίας αποφάσισαν να εξετάσουν την πιθανότητα από κοινού αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς, μέσω του οποίου «αποφορτίζονται» (παρακάμπτονται) τα Στενά του Βοσπόρου.

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ του Euro2day.gr, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τρίπρα στη Σόφια συμφωνήθηκε να συνεδριάσει η κοινή επιτροπή στις αρχές Σεπτεμβρίου, με στόχο να εξεταστεί σειρά τεχνικών θεμάτων.

Όπως εξηγεί στο Euro2day.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας, πολλά θα κριθούν από τη μελέτη βιωσιμότητας της επένδυσης που προωθεί η κυβέρνηση για ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ». Πρόκειται για σχέδιο, συνολικού ύψους περί τα 276.000.000 ευρώ, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση και διαχείριση του λιμένα Αλεξανδρούπολης μαζί με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (δηλαδή του ελληνικού τμήματος της παράκαμψης του Βοσπόρου) και τη σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό.

Ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ θεωρεί πως το συγκεκριμένο έργο μπορεί να προσελκύσει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Τον Σεπτέμβριο, προσθέτει ο κ. Βούρδας, θα υπάρξει λεπτομερέστερη συζήτηση με τη βουλγαρική πλευρά κατά τη συνεδρίαση της κοινής επιτροπής που συστήνεται για την προώθηση του σιδηροδρομικού άξονα.

Προς το παρόν, εξετάζονται διάφορα σενάρια: Πρώτον, να υποβληθεί κοινή πρόταση Ελλάδας και Βουλγαρίας για ένταξη μιας μεγάλης επένδυσης (ανάπτυξη των λιμένων Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης) στο «πακέτο Γιούνκερ». Δεύτερον, να υποβληθεί κοινή πρόταση των δύο χωρών για ένταξη των έργων στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160.000.000 ευρώ καθώς αφορά ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.

Στελέχη από τον κλάδο των μεταφορών υποστηρίζουν πως το σχέδιο «αποφόρτισης» των Στενών του Βοσπόρου μέσω του σιδηροδρομικού άξονα που προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία είναι ελκυστικό. Όπως εξηγούν, το κόστος διέλευσης των Στενών είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ υπενθυμίζουν και τα τουρκικά σχέδια κατασκευής νέου καναλιού. Οι ίδιοι προσθέτουν πως η ανάγκη για το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη αυξάνει αν ληφθούν υπόψη και τα σχέδια της Τεχεράνης για ενίσχυση του διαμετακομιστικού εμπορίου Ιράν – Ευρώπης μέσω του Ευξείνου Πόντου.

Πηγή: euro2day.gr

Tags: , , , ,


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑