One Team – Your Phygital Agency
Ad

News Rows of shelves with boxes in modern warehouse

Published on 13 Απριλίου 2016 | by Editor

0

Εκδίδεται η υπουργική απόφαση για αδειοδότηση αποθηκών

Αγώνα δρόμου δίνει η κυβέρνηση και η Επιτροπή Logistics (μαζί με τις υποεπιτροπές) προκειμένου να οριστικοποιηθεί εντός των προσεχών εβδομάδων η υπουργική απόφαση για την αδειοδότηση των αποθηκευτικών χώρων, εμπορευματικών κέντρων και άλλων «σημείων» της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος που ψηφίστηκε προ διετίας.

Η απαίτηση για εφαρμογή του νέου νόμου μέχρι τον Ιούνιο περιλαμβάνεται, κατά πληροφορίες, και στο κείμενο της (υπό διαπραγμάτευση) συμφωνίας των κυβέρνησης με τους δανειστές. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η επεξεργασία των προτάσεων για την ενίσχυση (χρηματοδότηση) των επενδύσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω του νέου ΕΣΠΑ και άλλων εργαλείων.

Ο τομέας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας αποτελεί θεμέλιο λίθο της ελληνικής οικονομίας και έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξής της. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Εταιρίας Logistics (EEL), η συνεισφορά του τομέα στο εγχώριο ΑΕΠ προσεγγίζει το 11%, ήτοι 19,8 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει μεταποίηση, αποθήκευση και μεταφορά.

Tο σχέδιο νόμου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα θέτει – όπως είχε εξαγγελθεί την περίοδο που ψηφίστηκε (2014) –  το θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την ταχεία και οργανωμένη ανάπτυξη του κλάδου, αλλά η εφαρμογή του απαιτεί την έκδοση σειράς υπουργικών αποφάσεων.

Περιέχει σύγχρονούς ορισμούς και ειδικά στον όρο της εφοδιαστικής προσδίδει και αναγνωρίζει το σύνθετο ρόλο που σήμερα διαδραματίζει για τη  μεταφορά, διαμεταφορά, αποθήκευση αλλά και τη συσκευασία, ανασυσκευασία, ετικετοποίηση, συναρμολόγηση προϊόντων. Αναφέρει  ότι το Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), δηλαδή η μονάδα των logistics, δεν περιορίζεται μόνο στις κύριες δραστηριότητες εφοδιαστικής αλλά επεκτείνεται και σε συμπληρωματικές δραστηριότητες.

Απλοποιεί τη διαδικασία αδειοδότησης στον κλάδο των logistics ενώ εξισώνει τους όρους δόμησης των αποθηκευτικών χώρων με τα βιομηχανικά κτήρια και καταργεί το διαχωρισμό βιομηχανικής-εμπορικής αποθήκης. Ήταν ένα αίτημα του κλάδου που ικανοποιείται και θα διευκολύνει την υλοποίηση επενδύσεων.

Θέτει για πρώτη φορά κανόνες για την αστική μεταφορά και διανομή προϊόντων εντός του αστικού ιστού μέσω των σχετικών ολοκληρωμένων σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (urban mobility plans), καθώς και δράσεις για την προώθηση της πράσινης εφοδιαστικής (green logistics). Στόχος των διατάξεων αυτών είναι η ανάπτυξη πρακτικών αστικής μεταφοράς που προωθούν την αποσυμφόρηση του αστικού οδικού δικτύου, τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), την εξοικονόμηση πόρων, την αειφόρο ανάπτυξη των ελληνικών πόλεων.

Προβλέπει τη δημιουργία εθνικής εμβέλειας πάρκων εφοδιαστικής, τα οποία θα υπάγονται σε διαδικασίες fast track ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών, ενώ ως γνωστόν δίνει τη δυνατότητα ώστε στα ακίνητα του Θριασίου πεδίου και του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσ/νικη,  να αναπτύσσονται επιχειρηματικά πάρκα εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας.

 


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑