One Team – Your Phygital Agency
Ad

News maniatis

Published on 06 Απριλίου 2016 | by Editor

0

Γ. Μανιάτης: «Χρυσή Ευκαιρία» για την Ελλάδα ο ελληνόκτητος στόλος τάνκερ και τα 12 ευρωπαϊκά πρότζεκτ ενεργειακών υποδομών

Η Ελλάδα έχει μια «χρυσή ευκαιρία» να μετεξελιχθεί σε ενεργειακό, μεταφορικό, ναυτιλιακό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τονίζει ο πρώην Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθ. Γιάννης Μανιάτης σε συνέντευξή του στο Natural Gas Europe. Συγκεκριμένα, συμφωνα με το , ο πρώην Υπουργός ΠΕΚΑ και βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης τονίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της την ολοκλήρωση 12 μεγάλων έργων στην Ελλάδα, τα περισσότερα των οποίων αφορούν σε υποδομές μεταφοράς και αξιοποίησης υδρογονανθράκων. Και δεύτερον, η Ελλάδα είναι μία παγκόσμια ναυτιλιακή υπερδύναμη, διαθέτουμε τον μεγαλύτερο ελληνόκτητο στόλο τάνκερ για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου, έναν πραγματικό πλωτό αγωγό φυσικού αερίου.

Στην ίδια συνέντευξη, ο καθηγητής Μανιάτης αναλύει τις θέσεις του για τις παγκόσμιες εξελίξεις στην ενέργεια, τις μεταφορές και τη ναυτιλία, τομείς κρίσιμους για τη σταθερότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, τονίζει ότι, στον τομέα της Ενέργειας, η Ευρώπη πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην Ενεργειακή Ένωση με τη ρύθμιση και ολοκλήρωση της αγοράς ενέργειας, στη βάση της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών της και της εξασφάλισης φθηνής, περιβαλλοντικά φιλικής («πράσινης») ενέργειας με τη διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου.

Αναφερόμενος στο θέμα των τιμών φυσικού αερίου, ο καθ. Μανιάτης παρατηρεί ότι πριν την πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου, που βιώνουμε από το 2014, το αέριο που διεκινείτο σε hubs ήταν σημαντικά πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με αυτό που αφορούσε μακροχρόνια συμβόλαια με βάση τις τιμές του αργού. Αυτό, όπως σημειώνει, δημιουργούσε διαίρεση εντός της ΕΕ.

Η ΒΔ Ευρώπη, όπου η τιμολόγηση μέσω hub ήταν πολύ πιο ανεπτυγμένη, απολάμβανε σημαντικά χαμηλότερες τιμές – κάποιες φορές μέχρι 35% – σε σχέση με τις λιγότερο ώριμες αγορές της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης, που συνέχιζε να βασίζεται στα συμβόλαια με βάση το πετρέλαιο.

«Ωστόσο, σήμερα, βλέπουμε ότι, λόγω της πτώσης του πετρελαίου, αυτό κενό κλείνει, οι τιμές έχουν συγκλίνει και οι τιμές αερίου βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά», τονίζει ο πρώην Υπουργός στο Natural Gas Europe.

Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, η τιμολόγηση αερίου μέσω hub στην Ελλάδα θα καταστεί πιο σημαντική χάρη στον ΤΑΡ, ενώ μέσω της σύνδεσής του με τον ελληνοβουλγαρικό διασυνδετήριο αγωγό IGB, αυτά τα οφέλη θα είναι προσιτά και σε άλλα μέρη της ΝΑ Ευρώπης που δεν έχουν πρόσβαση στα μεγάλα ευρωπαϊκά δίκτυα ή στα ευρωπαϊκά hub. «Για το λόγο αυτό, ο αποκαλούμενος «Κάθετος Διάδρομος», του οποίου το πρώτο κομμάτι είναι ο IGB, αποτελεί ένα νέο υποσχόμενο αγωγό για τη ΝΑ Ευρώπη».

Επίσης, ο καθ. Μανιάτης, στη συνέντευξή του στο Natural Gas Europe, τονίζει την ανάγκη να προωθήσει η ΕΕ, κατά προτεραιότητα, την αποτελεσματική χρήση των υφιστάμενων τερματικών LNG, μέσω περισσότερων διασυνδέσεων με αντίστροφη ροή.

Παράλληλα, δηλώνει την ικανοποίησή του για ότι η Κομισιόν περιέλαβε στη νέα λίστα των έργων PCI τα νέα τερματικά σε Κροατία και Ελλάδα. Αναφερόμενος στο σχεδιαζόμενο πλωτό τερματικό LNG στην Αλεξανδρούπολη, ο πρώην Υπουργός ΠΕΚΑ υπογραμμίζει ότι θα προσφέρει επιπλέον προστιθέμενη αξία και θα διευκολύνει την πρόσβαση των χωρών της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης σε διαφοροποιημένης προέλευσης LNG.

Παράλληλα, εξήρε τη σημασία των ανακαλύψεων των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Ανατολικής Μεσογείου για την Ευρώπη, στις οποίες έρχεται να προστεθεί, όπως επισήμανε, και το γιγαντιαίο πεδίο αερίου Zohr στην Αίγυπτο.

Όσον αφορά τις επιλογές για τη μεταφορά του προς την Ευρώπη, ο Γιάννης Μανιάτης, μιλώντας στο Natural Gas Europe, ανέφερε ότι το ναυτιλιακό CNG θα αποτελούσε μία λύση για την Κύπρο, ενώ τόνισε και τη σημασία του πρότζεκτ της ΔΕΠΑ για τον αγωγό East Med.

Τέλος, σύμφωνα με τον πρώην Υπουργό ΠΕΚΑ, η πολυπλοκότητα των προβλημάτων με τα οποία είναι αντιμέτωπη σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση – προσφυγικό, οικονομική κρίση, κοινωνική συνοχή, χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης – μας οδηγούν σε μία Ευρώπη a la carte, σε μία λιγότερη Ευρώπη. «Αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός κίνδυνος που πρέπει να αντιμετωπιστεί από κοινού, εάν θέλουμε μία ενωμένη και δημοκρατική Ευρώπη», καταλήγει.

Πηγή: energia.gr


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑