One Team – Your Phygital Agency
Ad

News αεροπλανο dhl

Published on 12 Φεβρουαρίου 2016 | by Greekports

0

Ενέργεια: Μεγάλες ανατροπές στην αλυσίδα προμηθειών

Μια νέα έρευνα της DHL, της παγκόσμιας πρωτοπόρου στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και logistics, αναδεικνύει ότι πολλές από τις εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας, δεν έχουν αναπροσαρμόσει τις αλυσίδες προμηθείων τους, ώστε να ανταποκριθούν στις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, όπως εξελίχθηκαν το 2015 και προβλέπεται να συνεχίσουν στην ίδια κατεύθυνση το 2016. Η νέα έρευνα εστιάζει τόσο στις συμβατικές, όσο και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και προτείνει τη βελτίωση της διαφάνειας και της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως και την υιοθέτηση ενός νέου τρόπου προσέγγισης στην κοινή χρήση των logistics assets και των πόρων, μεταξύ τμημάτων και εταιρειών.

«Το 2016 είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη χρονιά, όσον αφορά τις αλυσίδες προμηθειών του ενεργειακού κλάδου. Δεδομένων των εξελίξεων για τις εταιρείες πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου, υπάρχει ελάχιστο περιθώριο για την ύπαρξη λειτουργικών παρεκκλίσεων. Αδιαφάνεια στα αποθέματα και την αξιοποίηση, όπως και αποκεντρωμένα συστήματα ελέγχου, θα πρέπει να εξαλειφθούν, ειδικά στο πρωτογενές στάδιο, στο οποίο τα περιθώρια είναι εξαιρετικά στενά ή πλέον δεν υφίστανται», τόνισε ο Steve Harley, President Energy Sector, DHL Customer Solutions & Innovation.

Κατά τα δύο τελευταία χρόνια ανέκυψαν πρωτοφανείς προκλήσεις για τον ενεργειακό κλάδο, ειδικά όσον αφορά τις εταιρείες πετρελαιοειδών και αερίου. Οι τιμές, τόσο του αργού πετρελαίου, όσο και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σημείωσαν πτώση σε ποσοστό μεγαλύτερο από 60%, από τον Ιούλιο του 2014, φτάνοντας τα $30 ΗΠΑ ανά βαρέλι αργού πετρελαίου (όπως καταγράφηκε στις 27 Ιανουαρίου).

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, από την άλλη πλευρά, συνέχιζαν να κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς ενέργειας. Πέρυσι, συνέβαλλαν σε περισσότερη από τη μισή επιπρόσθετη εγκατεστημένη ενεργειακή χωρητικότητα. Ωστόσο, παρά την ευνοϊκή προοπτική, τα έργα ανανεώσιμων πηγών είναι συχνά επιδοτούμενα, κάτι που ενέχει τον κίνδυνο πολιτικών αλλαγών.

«Μολονότι ο κλάδος αντιμετωπίζει προκλήσεις, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες, τόσο για τις εταιρείες συμβατικών, όσο και ανανεώσιμων πηγών. Οι απαντήσεις που δόθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας, δείχνουν ότι υπάρχει περιθώριο για βελτίωση, όταν οι αλυσίδες προμηθειών είναι αποδοτικές και καλά οργανωμένες», συνεχίζει ο κος Harley. «Οι αλυσίδες προμήθειας συμβατικών και ανανεώσιμων πηγών συγκλίνουν, όσον αφορά στο μέσο μέγεθος του έργου, τις τοποθεσίες και την άνοδο των εταιρειών μεγάλης ολοκλήρωσης. Κάθε προσέγγιση έχει τα δικά της πλεονεκτήματα, γεγονός, το οποίο σημαίνει ότι αναδεικνύονται ευκαιρίες αμοιβαίας άντλησης τεχνογνωσίας και ευκαιρίες συνέργειας».

Σύμφωνα με δηλώσεις των logistics managers των εταιρειών του κλάδου πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου, περισσότεροι από 40% είναι πεπεισμένοι ότι ο οργανισμός τους πάσχει στον τομέα της διαφάνειας στην αλυσίδα προμήθειας. Μόνο ένας στους είκοσι managers θεωρεί ότι η εταιρεία του χαρακτηρίζεται από πλήρη διαφάνεια. Η έρευνα προτείνει μια πιο κεντρική προσέγγιση στο συντονισμό των logistics, υποστηριζόμενη από διαφάνεια της αλυσίδας προμήθειας σε διεθνές επίπεδο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες θα περιορίσουν τις περιττές δαπάνες και θα βελτιώσουν τη διαχείριση των υλικών τους, συγκεντρώνοντας τα αποθέματα και τους διαθέσιμους πόρους και μειώνοντας το ενδεχόμενο αχρηστίας τους.

Εν τέλει, οι συντάκτες της έρευνας διαβλέπουν ότι η κοινή χρήση εγκαταστάσεων και ο διαμοιρασμός τεχνογνωσίας μεταξύ ανταγωνιστών του κλάδου, θα τους καταστήσει αποδοτικότερους. Παραδείγματα όπως η εξόρυξη πετρελαίου από αμερικανικά σχιστολιθικά πετρώματα, δείχνουν ότι η τυποποίηση προσφέρει τεράστια οφέλη για την αποδοτικότητα, σε όλο το φάσμα του συγκεκριμένου κλάδου. Από το 2007, η παραγωγικότητα αυξήθηκε κατά 30% ετησίως, χάρη σε τυποποιημένες διαδικασίες. Κατά κανόνα όμως, ο ενεργειακός κλάδος δε συνηθίζει να υιοθετεί μέτρα όπως τυποποιημένος εξοπλισμός ή η κοινή χρήση βιομηχανικών εγκαταστάσεων.

Είναι ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία (73%) των decision makers θεωρούν ότι θα πρέπει να είναι πιο δεκτικοί, ενώ μόλις το 13% πιστεύει ότι είναι έτοιμοι να μοιραστούν εγκαταστάσεις και τεχνογνωσία με στόχο να μειώσουν τις δαπάνες. Οι εταιρείες ενέργειας θα ήταν καλό να διδαχθούν από τα παραδείγματα επιχειρήσεων άλλων κλάδων, όπως για παράδειγμα την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία υιοθέτησε την εφοδιαστική αλυσίδα για να αυξήσει τη λειτουργική ωριμότητα.

Η έρευνα «A new frontier: Prospering in the changing energy environment» είναι διαθέσιμη για δωρεάν λήψη στο: dhl.com

 


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑