One Team – Your Phygital Agency
Ad

News limania

Published on 08 Φεβρουαρίου 2016 | by Editor

0

Νέος γύρος διαβούλευσης στην Ε.Ε. για τα λιμάνια

Τα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και η σκληρή μάχη συμφερόντων που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ευρωπαϊκή Ενωση προκύπτουν από στοιχεία του Ευρωκοινοβουλίου για τις αλλαγές που προωθούνται στο ρυθμιστικό περιβάλλον των 329 σημαντικών θαλασσίων λιμένων της Ε.Ε. (από τα 1.200 που διαθέτει συνολικά). Δύο απόπειρες της Κομισιόν για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, το 2001 και το 2004, απέτυχαν, ενώ είναι άγνωστη η τύχη της νέας προσπάθειας η οποία προκαλεί ήδη αντιδράσεις.

Δύο στοιχεία από την εν εξελίξει διαβούλευση δείχνουν, πάντως, γιατί επιμένουν οι Κινέζοι της Cosco να τοποθετηθούν στον Πειραιά. Πρώτον, η διακίνηση φορτίων (containers, κλπ) εξαιρείται και στο νέο νομοθετικό πακέτο που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την απαίτηση για την ύπαρξη τουλάχιστον δύο παρόχων ανά λιμάνι.

Η διακίνηση φορτίων είναι μία από τις δραστηριότητες (μαζί με τη διακίνηση επιβατών, κλπ) που εξαιρούνται από τη συγκεκριμένη απαίτηση, υπό προϋποθέσεις. Βέβαια, σε αρκετά από τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια υπάρχουν ήδη περισσότεροι από ένας «παίκτες» στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers). Στην Αλγκεθίρας (Ισπανία) τρεις όμιλοι, στο Ταλίν (Εσθονία) δύο όμιλοι, στο Αμβούργο δώδεκα όμιλοι, στην Αμβέρσα (Βέλγιο) τρεις όμιλοι, κλπ.

Δεύτερον, σύμφωνα με τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις η μεταφορά φορτίων μέσω των λιμανιών της Ε.Ε. αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2030, εξαιτίας του χαμηλού κόστους. Η Κομισιόν, που προωθεί για τρίτη φορά την απελευθέρωση αρκετών δραστηριοτήτων εντός των λιμανιών υποστηρίζει πως η υιοθέτηση των συγκεκριμένων ρυθμίσεων θα οδηγήσει σε μείωση του κόστους μεταφοράς προϊόντων κατά 10 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 και θα δημιουργήσει 70.000 νέες θέσεις εργασίας, με παράλληλη αύξηση των φορτίων που διακινούνται.

Ειδικά τα λιμάνια της Μεσογείου έχουν αξιόλογα περιθώρια ανάπτυξης κυρίως μέσω της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων με τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Το 2012 τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Ε.Ε. (Ρόττερνταμ, Αμβούργο και Αμβέρσα) διακίνησαν περί το 20% των εμπορευμάτων της Ε.Ε. ενώ τα εννέα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου ποσοστό λιγότερο από το 15%.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, «η Ευρωπαϊκή Ένωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις θαλάσσιες μεταφορές για τις εμπορικές συναλλαγές της με τον υπόλοιπο κόσμο και εντός της εσωτερικής αγοράς. Το 74 % των εισαγόμενων ή εξαγόμενων εμπορευμάτων στην Ένωση και το 37% του ενδοενωσιακού εμπορίου διέρχονται από θαλάσσιους λιμένες».

Διαβάστε ολόκληρη τη συζήτηση για την αγορά λιμενικών υπηρεσιών εδώ.


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑