One Team – Your Phygital Agency
Ad

News loxokoitazei_pros_kypro_h_cosco

Published on 18 Οκτωβρίου 2015 | by Greekports

0

Λοξοκοιτάζει προς Κύπρο η Cosco

Σε πλήρη εξέλιξη φέρεται να βρίσκεται το κινέζο-κυπριακό επενδυτικό φλερτ με COSCO να αναφέρεται μεταξύ των επικρατέστερων, εκ των πολλών, υποψηφίων επενδυτών για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού. Η εξέλιξη έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την απόκτηση τουρκικού λιμανιού από την κινεζική εταιρεία και ενώ η ανταγωνίστρια της διεθνώς αλλά και για τον έλεγχο του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, Maersk από την Δανία, πραγματοποιεί επίσης εξαγορές σε ολόκληρη την Μεσόγειο.

Η περίπτωση της Λεμεσού πως φέρεται να ανταγωνίζεται τον Πειραιά αφού η εγγύτητα της με του Σουέζ την εμφανίζει ως οιονεί ισοδύναμο για το διαμεταφορικό φορτίο εμπορευματοκιβωτίων που έρχεται από την Ασία στην Ευρώπη. Ειδικότερα μπορεί να λειτουργήσει ως κέντρο για το transit φορτίο, αυτό δηλαδή που μεταφορτώνεται σε μικρότερα πλοία και διαμοιράζεται σε αλλά ευρωπαϊκά και μεσογειακά λιμάνια. Με το εισαγωγικό εμπόριο στην Ελλάδα περιορισμένο και την σιδηροδρομική ανάπτυξη για την προώθηση στην κεντρική Ευρώπη φορτίων ακόμα σε εμβρυικό στάδιο αν όχι σε στάδιο «σύλληψης» πολλοί μιλούν για plan B της Cosco. Γεγονός είναι πάντως πως για τα κυπριακά λιμάνια έχουν ενδιαφερθεί όλοι οι μεγάλοι παίκτες διεθνώς με δεκάδες εταιρείες να έχουν παραλάβει τους φακέλους για τις ιδιωτικοποιήσεις που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2016. Πρακτικά ταυτόχρονα δηλαδή με αυτή για τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη. «Η Λεμεσός βοηθά να αντιληφθούμε στην Ελλάδα ότι ο Πειραιάς δεν είναι το κέντρο του κόσμου για την Κίνα» σχολιάζει δεικτικά παράγοντας της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.

«Η Κύπρος έχει τις πόρτες της ανοικτές σε κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να επενδύσουν και να προωθήσουν τις επιχειρήσεις τους» δήλωσε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης στο Πεκίνο όπου και πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη αυτή την εβδομάδα. Η Κύπρος, ως κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προσφέρει ελκυστικά οφέλη και ευκαιρίες για κινεζικές εταιρείες να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και τις μονάδες παραγωγής τους στην Κύπρο, σημείωσε ο Ν. Αναστασιάδης που μίλησε για ευκαιρίες για Κινέζους επενδυτές που υπάρχουν στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμανιών, της ηλεκτρικής ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών, στο τομέα της ενέργειας και στις μαρίνες της Κύπρου.

Η επενδυτική δραστηριότητα των μεγάλων λιμενικών διαχειριστών βρίσκεται σε κλιμάκωση το τελευταίο διάστημα, Τον Σεπτέμβριο η Cosco Pacific σε συνεργασία με την China Merchants Group και το κρατικό κινεζικό fund China Investment Corp προχώρησε στην εξαγορά του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμανιού στην Τουρκία, του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά. Κύκλοι της Cosco στην Ελλάδα εξηγούν πάντως πως το 98% του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται το Kumport Terminal αφορά εισαγόμενο στην Τουρκία, τοπικό φορτίο και όχι διαμετακομιστική δραστηριότητα όπως αυτή στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ τους οποίους διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco Pacific και σημειώνουν  πως η απόκτησή του θα προικίσει με συνέργιες και το λιμάνι του Πειραιά.

Λίγες μόλις μέρες μετά την εξαγορά τουρκικού λιμανιού από την Cosco στην Τουρκία, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank for Reconstruction and Development, EBRD) ανακοίνωσε πως εξαγοράζει το 10,84% της τουρκικής διαχειρίστριας λιμένων Global Liman İşletmeleri η οποία αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το επόμενο διάστημα.

Την ίδια περίοδο η δανέζικη Moeller-Maersk ανακοίνωνε ότι έχει αποκτήσει πλειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής στην ισπανική εταιρεία διαχείρισης τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Grup Maritim TCB από την εταιρεία logistics Perez y Cia έναντι ποσού που δεν ανακοινώθηκε, προσθέτοντας έτσι 11 τερματικούς σταθμούς στην Τουρκία, την Ισπανία και τη λατινική Αμερική. Μετά από την εξαγορά, η ΑΡΜ Terminals, θυγατρική της Maersk, θα είναι ο διαχειριστής 74 τερματικών σταθμών σε 40 χώρες και στις πέντε ηπείρους, ανακοίνωσε η εταιρεία. Οι αποκτηθέντες τερματικοί σταθμοί διαχειρίζονται έναν εκτιμώμενο όγκο 3,5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε η εταιρεία. Ο όμιλος Maersk «είναι σε μια ισχυρή θέση για να προχωρήσει σε επενδύσεις αυτού του είδους σε ασταθείς αγορές και να αξιοποιήσει ευκαιρίες ανάπτυξης, τόσο οργανικά όσο και με εξαγορών», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Nils Anderson.

Πηγή: capital.gr


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑