One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 01 Μαρτίου 2024 | by Greekports

0

«Τρέχει» το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού, Cold Ironing του ΟΛΠ

Επιταχύνονται οι ενέργειες της διοίκησης του λιμανιού του Πειραιά για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροδότησης των πλοίων που ελλιμενίζονται σ’ αυτό. Η υποχρεωτική εφαρμογή της δέσμης μέτρων «Fit for 55» της Ε.Ε. καθιστά πρακτικά και τυπικά υποχρεωτική την ηλεκτρική διασύνδεση τουλάχιστον του 90% των πλοίων με τέτοια επίγεια συστήματα ηλεκτροδότησης. Αυτό είναι απαραίτητο για να σταματήσουν να εκπέμπουν ρύπους, μεταξύ των οποίων και διοξειδίου του άνθρακα, που επιδιώκεται αρχικά να περιοριστούν στο μισό και τελικά να μηδενιστούν. O Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του χρηματοδοτούμενου με ευρωπαϊκά κονδύλια έργου CIPORΤ-Cold Ironing in the Port of Piraeus – Taking the final step. Στο έργο, το οποίο αποτελεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης ελλιμενισμένων πλοίων, συμμετέχουν και οι ΔΕΔΔΗΕ, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Protasis Engineering, Hydrus Engineering και Gates Systems. Στο πλαίσιο του CIPORT εκπονούνται για τον λιμένα Πειραιά οι μελέτες Feed για τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού στην ακτή Θεμιστοκλέους, όπου εξυπηρετούνται αποκλειστικά κρουαζιερόπλοια. Συγκεκριμένα, θα σχεδιαστούν δύο θέσεις ελλιμενισμού με δύο σημεία ηλεκτροδότησης στον τερματικό σταθμό «Θεμιστοκλής» και δύο στον «Άλκιμος».

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), όχι μόνον υποστηρίζει την ηλεκτροδότηση των πλοίων αλλά επισπεύδει, με χρονικό ορίζοντα το 2030, την ανάπτυξη υποδομών ασφαλούς εφοδιασμού τους με εναλλακτικά καύσιμα και με ηλεκτρική ενέργεια, εξηγεί ο πρόεδρος του συνδέσμου Διονύσης Θεοδωράτος.

Για την ηλεκτροδότηση από την ξηρά (Onshore Power Supply – OPS) ή «Cold Ironing», ο ΣΕΕΝ έχει έρθει σε συμφωνία με τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με αντικείμενο τη βέλτιστη, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική ανάπτυξη και λειτουργία των συστημάτων αυτών. Ηδη ολοκληρώθηκε και κατατέθηκε από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών το ερευνητικό έργο για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων και των εγκαταστάσεων παροχής ρεύματος των λιμένων με τον εξοπλισμό των πλοίων, μέσω ενός ομοιογενούς προτύπου.

Σημειώνεται ότι ο ΣΕΕΝ συνδράμει (Letter of Support- LoS) προτάσεις οργανισμών λιμένων για τη χρηματοδότηση τέτοιων υποδομών από ευρωπαϊκά προγράμματα. Από πλευράς κόστους, για τη μετασκευή και χρήση της ηλεκτρικής διασύνδεσης ενός ακτοπλοϊκού πλοίου με απαίτηση ισχύος 2MVA, η δαπάνη υπολογίζεται κατά μέσον όρο για τα ακτοπλοϊκά πλοία σε άνω των 300.000 ευρώ.


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑