Published on 03 Νοεμβρίου 2023 | by Greekports
0Πλώρη για την ηλεκτροδότηση πλοίων που ελλιμενίζονται στον Πειραιά έχει βάλει ο OLP
Το παγκόσμιο στοίχημα για τον περιορισμό των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και υπό τις ακόμα αυστηρότερες προθεσμίες, που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και ασπαστεί η Ελλάδα, δεν κερδίζεται με ευχολόγια και διαπιστώσεις. Κερδίζεται με έργα και πράξεις. Η παγκόσμια ναυτιλία αναζητά νέα φιλικότερα στο περιβάλλον καύσιμα και εν τέλει μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με ορίζοντα το 2050 ωστόσο όλοι συμφωνούν πως ήδη από πολύ νωρίτερα θα πρέπει τα πλοία όταν πιάνουν στα λιμάνια να σβήνουν τις μηχανές. Κάτι που δεν μπορούν να κάνουν σήμερα αφού χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα για την υποστήριξη των ξενοδοχειακών υποδομών των πλοίων αλλά κιόλας τις άλλες λειτουργίες του στο λιμάνι.
Προοπτικά όμως θα ηλεκτροδοτούνται απευθείας από την στεριά με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πλώρη για να κερδίσει το στοίχημα αυτό όσο δυνατόν νωρίτερα γίνεται έχει βάλει Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς. Με δεκάδες ακτοπλοϊκά πλοία να προσεγγίζουν καθημερινά το λιμάνι του Πειραιά ο ΟΛΠ επιχειρεί να είναι έτοιμος να υποδεχτεί τα πρώτα πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να ηλεκτροδοτηθούν από την στεριά νωρίτερα από τα περισσότερα μεσογειακά λιμάνια. Η υπηρεσία λέγεται διεθνώς cold ironing. Για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ, το ΔΕΔΗΕ και τη ΡΑΕ, καθώς θα απαιτηθούν ναι νέα νέοι υποστάθμη και δίκτυα ικανά να σηκώσουν τα πολύ μεγάλα φορτία.
Χρονικά το λιμάνι θέλει να ‘ναι έτοιμο πριν το 2030 οπότε και ισχύουν οι ευρωπαϊκές νόρμες για περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 50%. Το σχέδιο που τρέχει προβλέπει πέντε θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων ακτοπλοΐας ενώ για την κρουαζιέρα επιπλέον τέσσερις θέσεις. Οι αρμόδιες διευθύνσεις του οργανισμού λιμένος Πειραιώς ολοκληρώνουν αυτό το διάστημα τις σχετικές μελέτες για να υποβάλουν τις απαραίτητες αιτήσεις αδειοδοτήσεις και χρηματοδότησης. Και αναμένεται το επόμενο έτος να γίνουν και τα πρώτα βήματα για την ολοκλήρωση του έργου.