Published on 26 Οκτωβρίου 2023 | by Greekports
0Κομβικός ο Πειραιάς και ο ΟΛΠ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Ευρώπης
Η διακίνηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων κινεζικής κατασκευής που φτάνουν με εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά και επαναπροωθούνται στην Ευρώπη πλήρως συναρμολογημένα μέσω του car terminal, ενίσχυσαν σημαντικά τον κύκλο εργασιών του οργανισμού λιμένος Πειραιώς στο εννεάμηνο σε νέα επίπεδα-ρεκόρ. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% στα 164,6 εκατ., τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) κατά 32,5% στα 99,87 εκατ. και τα καθαρά κέρδη κατά 39,9% στα 65,88 εκατ. Αυτά δείχνουν θαυμαστά οικονομικά μεγέθη που δημοσίευσε η εισηγμένη και τα οποία στηρίζονται σε μη ελεγμένα από ορκωτούς λογιστές στοιχεία. Ο συνολικός δανεισμός μειώθηκε κατά 4,7% στα 97,9 εκατ., ενώ το καθαρό ταμείο αυξήθηκε κατά 9,2% στα 74,8 εκατ.
Τα στοιχεία δείχνουν πως τα έσοδα από τον προβλήτα Ι, που διαχειρίζεται ο ίδιος ο ΟΛΠ, αυξήθηκαν κατά 4,1 εκατ. στα 34,8 εκατ., παρά το γεγονός πως ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε σε αυτόν υποχώρησε κατά 20,4%.
Η εξήγηση για το αυξημένο έσοδο που έχει πλέον το λιμάνι του Πειραιά από τα εισαγόμενα στην Ευρώπη, ηλεκτροκίνητα κυρίως, κινεζικά οχήματα είναι λίαν ενδιαφέρουσα: εξαιτίας της σημαντικής έλλειψης διαθέσιμης μεταφορικής δυναμικότητας στα συμβατικά οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν τακτικές γραμμές από την Ασία στην Ευρώπη, οι μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να στείλουν τα αυτοκίνητά τους ειδικά συσκευασμένα σε εμπορευματοκιβώτια. Αυτά πρέπει κατά την εκφόρτωσή τους στον Πειραιά να αποσυσκευαστούν και να ολοκληρωθεί η απαραίτητη διαδικασία για παράδοσή τους στο γειτονικό car terminal του ΟΛΠ όπου με φορτηγά και τρένα θα κατευθυνθούν πλέον έτοιμα στις ευρωπαϊκές αγορές. Και η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει «φουντώσει».
Αυτό συμβαίνει καθώς το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινήτων στη συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αυξήθηκε από 0,1% το 2019 σε 2,8% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, σύμφωνα με τη Schmidt Automotive Research. Περίπου 450.000 κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εξήχθησαν στην Ευρώπη τους πρώτους επτά μήνες του 2023. Το μερίδιο της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά έφτασε το 8% για αυτή την περίοδο. Με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να καλπάζουν και τα μεγάλα οχηματαγωγά που ειδικεύονται στις μετακινήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σε έλλειψη, η διακίνησή τους με εμπορευματοκιβώτια θεωρείται η πλέον αξιόπιστη εναλλακτική. Έτσι, παρά τη μείωση των συνολικών κινήσεων στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση εσόδων αλλά και στο εγχώριο φορτίο μεταφόρτωσης οχημάτων περίπου κατά 35,6% (από 88.299 σε 119.735).