One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 10 Μαΐου 2023 | by Greekports

0

Nέες υποδομές για την ηλεκτροδότηση των πλοίων σχεδιάζει ο ΟΛΠ

Nέες υποδομές για την ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι του Πειραιά (cold ironing), ώστε να μην χρειάζεται να χρησιμοποιούν τις μηχανές των πλοίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ρύπων, αλλά και υποδομές για εναλλακτικά καύσιμα για τον ανεφοδιασμό πλοίων που μελλοντικά θα χρησιμοποιούν τέτοια καύσιμα ώστε να μη γαμήσουν το αποτύπωμα τους στο περιβάλλον προωθεί ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά. Ο προϋπολογισμός για τις σχετικές δράσεις εντάσσεται στο συνολικό προϋπολογισμό των   240 εκ. ευρώ που προβλέπονται στην περιβαλλοντική μελέτη για το λιμάνι. Στον Πειραιά φορέας  υλοποίησης του έργου είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς. Πρόκειται για μία ακόμα απόδειξη της περιβαλλοντικής ευαισθησίας του λιμανιού και της στρατηγικής διαρκούς εκσυγχρονισμό του. Το βάρος της υλοποίησης της ηλεκτροδότησης των πλοίων ωστόσο πέφτει στο διαχειριστή του δικτύου οποίος πρέπει να διαμορφώσει τις κατάλληλες υποδομές ώστε να ηλεκτροδοτηθεί το λιμάνι και η σχετική σταθμοί με τους οποίους θα συνδέονται τα πλοία.

To cold ironing όπως αποκαλείται η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια, είναι η διαδικασία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά σε ένα πλοίο στο αγκυροβόλιο ενώ οι κύριες και οι βοηθητικές του μηχανές είναι απενεργοποιημένες. Το cold ironing επιτρέπει σε εξοπλισμό ανάγκης, ψύξη, ψύξη, θέρμανση, φωτισμό και άλλο εξοπλισμό να λαμβάνει συνεχή ηλεκτρική ενέργεια ενώ το πλοίο φορτώνει ή εκφορτώνει το φορτίο του. Το cold ironing είναι ένας όρος της ναυτιλιακής βιομηχανίας που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά όταν όλα τα πλοία είχαν κινητήρες με καύση κάρβουνου. Όταν ένα πλοίο ήταν δεμένο στο λιμάνι, δεν χρειαζόταν να συνεχίσει να τροφοδοτεί τη φωτιά και οι σιδερένιες μηχανές κυριολεκτικά κρύωναν, εξ ου και ο όρος ψυχρό σιδέρωμα – cold ironing.

Το κλείσιμο των κύριων κινητήρων στο λιμάνι συνεχίζεται ως πρακτική της πλειοψηφίας. Ωστόσο, οι βοηθητικές γεννήτριες ντίζελ που τροφοδοτούν εξοπλισμό διακίνησης φορτίου και άλλες υπηρεσίες πλοίων ενώ βρίσκονται στο λιμάνι είναι η κύρια πηγή ατμοσφαιρικών εκπομπών από τα πλοία στα λιμάνια σήμερα, επειδή τα βοηθητικά λειτουργούν με βαρύ μαζούτ ή αποθήκες. Το κρύο σιδέρωμα μετριάζει τις επιβλαβείς εκπομπές από τους κινητήρες ντίζελ συνδέοντας το φορτίο ενός πλοίου με μια πιο φιλική προς το περιβάλλον πηγή ηλεκτρικής ενέργειας που βασίζεται στην ακτή.


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑