Published on 21 Οκτωβρίου 2019 | by Greekports
0Επενδύσεις σε ελληνικές ακτοπλοϊκές και λιμάνια εξετάζει ο όμιλος Γκριμάλντι
Πηγή: kathimerini.gr
Το επενδυτικό ενδιαφέρον του ομίλου Γκριμάλντι για νέες εξαγορές τόσο στην ελληνική ακτοπλοΐα όσο και στο ελληνικό λιμενικό σύστημα αποκάλυψε το απόγευμα της Παρασκευής ο ισχυρός άνδρας του ιταλικού γκρουπ Εμανουέλε Γκριμάλντι.
Ειδικότερα, μίλησε για προφανές συμφέρον του ομίλου του να συμμετάσχει σε ενδεχόμενη αξιοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου, όπου, όπως ανέφερε, διακινούνται σχεδόν 1 εκατ. επιβάτες με τα πλοία της Minoan Lines (100% συμφερόντων του) και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά.
Επίσης σημείωσε ότι, εάν βγουν προς πώληση η ακτοπλοϊκή Αττικα Συμμετοχών ή η ΑΝΕΚ, τότε σίγουρα, εφόσον οι όροι είναι ελκυστικοί, ο όμιλος Γκριμάλντι θα είναι ενδιαφερόμενος.
«Το θέμα όμως είναι αν θα βγουν προς πώληση και αν θα αναζητηθεί από τους πωλητές ιδιοκτήτης ή απλώς χρηματοδότης», προσέθεσε δηκτικά. Επιπλέον, μίλησε για ενδεχόμενες ευκαιρίες επενδύσεων για τον όμιλό του και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και σε αυτό της Πάτρας, όπου «πιάνουν» τα καράβια του που κάνουν τα δρομολόγια της Αδριατικής, πάντοτε όμως υπό προϋποθέσεις.
Ο Ιταλός εφοπλιστής μάλιστα αποκάλυψε ότι συναντήθηκε πρόσφατα με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, για τον οποίον διατύπωσε βέλτιστη γνώμη, προσθέτοντας επίσης πως «όντας ο ίδιος από την Κρήτη γνωρίζει πολύ καλά τι είναι καλό για να αναπτυχθεί το νησί και η ελληνική οικονομία».
«Είμαστε έτοιμοι για οποιαδήποτε ευκαιρία αναδυθεί», προσέθεσε επίσης, εξηγώντας πως στην Ελλάδα, διά των Μινωικών Γραμμών, που ελέγχει πλήρως, διαθέτει ήδη σημαντική εταιρική παρουσία, της οποίας τη δραστηριότητα θα επιδιώξει να αναπτύξει περαιτέρω.
Τις δηλώσεις αυτές ο ισχυρός άνδρας του ομίλου τις έκανε στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε σε κλειστή ομάδα δημοσιογράφων στο περιθώριο του 22ου συνεδρίου EuroMed Convention στη Σικελία.
Στην εισαγωγική του ομιλία, το πρωί της Παρασκευής, μιλώντας για τη Minoan, υπογράμμισε ότι έχει μηδενικό χρέος, αυξημένη ρευστότητα και είναι έτσι «μοναδικά τοποθετημένη για να εκμεταλλευθεί όποια ευκαιρία ήθελε αναδυθεί στα αστραφτερά νερά της ευρύτερης ελληνικής περιφέρειας».
«Από το 2008 έως σήμερα έχουμε επενδύσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά», υπογράμμισε ο Ιταλός εφοπλιστής, σηματοδοτώντας εμμέσως πλην σαφώς την ετοιμότητά του να αξιοποιήσει οποιοδήποτε άνοιγμα για μεγέθυνση των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του 2018, και αφού είχε προηγηθεί διετής μάχη για την εξαγορά της Hellenic Seaways, έφθασε τελικά σε συμφωνία με την Αttica Group για να της πουλήσει το ποσοστό του (48%) στην HS και να λάβει μετρητά και πλοία της Attica Group.
Εκτοτε μηδένισε το χρέος των Μινωικών Γραμμών, αύξησε τα ταμειακά διαθέσιμά της και διαμόρφωσε τον στόλο της σε τρία μεγάλα επιβατηγά-οχηματαγωγά και ένα μεγάλο ταχύπλοο που έχει στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη.
Διά των Μινωικών Γραμμών δραστηριοποιείται πλέον αποκλειστικά στις γραμμές Αθήνας – Κρήτης (με την εξαίρεση του προαναφερθέντος ταχύπλοου), ενώ στην Αδριατική δραστηριοποιείται μέσω της ιταλικής Grimaldi Lines και κατέχει πλέον μερίδιο αγοράς της τάξης του 60%.