Published on 04 Μαΐου 2016 | by Greekports
0Σφοδρές αντιδράσεις για τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη
Πυκνώνουν οι αντιδράσεις για το συνεχιζόμενο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη ο οποίος έχει οδηγήσει ήδη σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ για τον κλάδο των μεταφορών και απειλεί πλέον σοβαρά την εικόνα της χώρας μας ως κόμβου στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο.
Ο Συντονιστής Μεταναστευτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κ. Βασίλης Κικίλιας, και ο υπεύθυνος του τομέα Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, για την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδομένη, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
«Ο πολυήμερος αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη καλά κρατεί.
Η Κυβέρνηση χωρίς σχέδιο, παρακολουθεί με απάθεια την τεράστια ζημιά που προκαλείται στις επιχειρήσεις, στους εργαζόμενους, στην οικονομία αλλά κυρίως στην αξιοπιστία της χώρας.
Αρκείται σε ευχολόγια και αόριστες υποσχέσεις για απελευθέρωση της σιδηροδρομικής γραμμής, αδυνατώντας να δώσει λύση και να εφαρμόσει το Νόμο.
Η ανεπάρκεια και η ανικανότητα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κοστίζει ακριβά, αφού το λογαριασμό τον πληρώνουν καθημερινά οι πολίτες”.
Μεγάλες οι ζημιές
Οπως μεταδίδει ο «Αθήνα 9.84″, αποκλεισμένη παραμένει, η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την Ελλάδα με την Ευρώπη από τις 18 Μαρτίου, προκαλώντας σοβαρότατα πλήγματα στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, όπως και στη μετακίνηση πελατών και επισκεπτών από τα Σκόπια, που έδιναν «ανάσες» στην αγορά της Θεσσαλονίκης και τα Σαββατοκύριακα στην τουριστική Χαλκιδική.
Την ώρα που Ελλάδα παραμένει αποκλεισμένη σιδηροδρομικά, χρυσές δουλειές για τη Βουλγαρία, αύξηση του μεταφορικού κόστους, υπέρογκες ζημίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και καμπανάκια για ηχηρές αποχωρήσεις από την ελληνική αγορά είναι μερικές από τις οδυνηρές συνέπειες του συνεχιζόμενου αποκλεισμού.
Την ίδια στιγμή, το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής δημιουργεί νέα προβλήματα σε δεκάδες κλάδους της οικονομίας, από το εμπόριο και τη βιομηχανία μέχρι τους εξαγωγείς. Μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κατάληψη που ξεκίνησε στις αρχές Μαρτίου υπολογίζεται ότι έχει κοστίσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί στις απώλειες άνω των 2 εκατ. ευρώ που μέτρησε ο ΟΣΕ τον Νοέμβριο, όταν και πάλι οι πρόσφυγες είχαν καταλάβει τη σιδηροδρομική γραμμή, ζητώντας το άνοιγμα των συνόρων.
Το πρόβλημα, βεβαίως, επηρεάζει πρωτίστως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να προχωρήσει την πώληση. Έτσι, η υπό πώληση εταιρεία έχει δεχτεί ανεπανόρθωτο πλήγμα όχι μόνο στα οικονομικά της μεγέθη, αλλά και στην αξιοπιστία της, με δεδομένο ότι αδυνατεί να εξυπηρετήσει τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Υπενθυμίζεται πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει συνάψει στρατηγικές συμμαχίες με τις HUAWEI, SONY, HP και Cisco, μεταφέροντας 26 τρένα κάθε μήνα. Τα 16 τρένα είναι της Sony, τα 8 της HP και τα υπόλοιπα 2 της Huawei και της Cisco, που μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους μέσω του λιμανιού του Πειραιά.
Προς το παρόν η λύση, που επιλέγεται είναι τα εμπορεύματα να μεταφέρονται μέσω Βουλγαρίας, που σημαίνει 1,5 έως 5 μέρες καθυστέρηση και επιπλέον κόστος 100 ευρώ το κουτί ή, αλλιώς, 6.000 ευρώ ανά συρμό.
Τις προηγούμενες ημέρες, κατά πληροφορίες, ακυρώθηκαν ή πάγωσαν περί τα 400 φορτία από εταιρείες logistics, που μεταφράζονται περίπου στο 20% του διακινούμενου φορτίου που βρέθηκε εκτός ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα φορτία αυτά είχαν παραλήπτες εταιρείες από τους κλάδους του λιανεμπορίου, των τροφίμων και άλλων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, ενώ κάποια άλλα φορτία αφορούσαν πρώτες ύλες που προορίζονται για τη βιομηχανία. Μεταξύ αυτών και η ΔΕΗ, η οποία προμηθεύεται λιγνίτη από τα Σκόπια.
Σε ό,τι αφορά τους εξαγωγείς, εκεί οι συνέπειες είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς οι ήδη επιβαρυμένες ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστη, αλλά και να δώσουν αγώνα δρόμου προκειμένου να βρουν εναλλακτικές διαδρομές, ώστε να μη φανούν ασυνεπείς προς τους πελάτες τους.
Ο κίνδυνος η ζημιά, από εποχική, να μετατραπεί σε μόνιμη είναι πάντα ορατός, τη στιγμή που εξαγωγικές και εισαγωγικές εταιρείες εισπράττουν συνεχώς ακυρώσεις από πελάτες τους.
Από τον περασμένο Νοέμβριο, μάλιστα, είχαν διαρρεύσει πληροφορίες ότι ένας από τους μεγάλους πελάτες του λιμανιού του Πειραιά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Hewlett-Packard, εξετάζει το ενδεχόμενο να μετακινηθεί στο λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία, κάτι που είχε κάνει και πέρυσι.
Αντίστοιχες σκέψεις φέρονται να έχουν κάνει επίσης η ZTE και η Huawei, των οποίων τα εμπορεύματα είχαν μπλοκαριστεί επί μέρες στα σύνορα με τα Σκόπια.
Συνάντηση Δραγασάκη – Διοίκησης ΕΡΓΟΣΕ
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, συναντήθηκε την Πέμπτη με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Παναγιώτη Θεοχάρη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Φίλιππο Τσαλίδη, ζητώντας ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται στις εμπορευματικές μεταφορές, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης, τα οποία εντάθηκαν μετά την πρόσφατη απόφαση των Βουλγαρικών σιδηροδρόμων να περιορίσουν τον αριθμό των αμαξοστοιχιών που είναι δυνατόν να κυκλοφορούν από και προς την Ελλάδα μέσω της γειτονικής χώρας.
Από την πλευρά του ο κ. Δραγασάκης επεσήμανε ότι, η κυβέρνηση είναι ενήμερη του προβλήματος και σύντομα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να εξομαλυνθεί η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση στη χώρα.
Βολές Γ. Μανιάτη κατά Χρ. Σπίρτζη
Την ίδια ώρα, βολές κατά του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για τον συνεχιζόμενο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής εξαπέλυσε ο υπεύθυνος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για την Ενέργεια, το Περιβάλλον και τις Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης.
«Σε οποιαδήποτε σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα, ο υπουργός Μεταφορών που θα παρακολουθούσε αδιάφορος την καταστροφή του εισαγωγικού κι εξαγωγικού εμπορίου της χώρας του, με τον αποκλεισμό της βασικής σιδηροδρομικής γραμμής για πάνω από 50 μέρες, χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση, ούτε καν επίσκεψη στα σύνορα, θα είχε πάει σπίτι του», σημειώνει ο κ. Μανιάτης και προσθέτει:
«Ο κ. Σπίρτζης δεν «δακρύζει» ούτε για τις ζημιές άνω των 5 εκατ. ευρώ στην εθνική οικονομία, ούτε για την ενσυνείδητη υποθήκευση του σιδηροδρομικού εμπορευματικού τομέα, ούτε για τον οικονομικό εκτροχιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε για την ενίσχυση που προσφέρει σε ανταγωνιστικά του Πειραιά λιμάνια της Αδριατικής. Οι Έλληνες εισαγωγείς κι εξαγωγείς, οι εταιρείες Logistics, ολόκληρος ο παραγωγικός ιστός της χώρας, απαιτεί από μια ανίκανη κυβέρνηση, τουλάχιστον να μην καταστρέφει ό,τι παραγωγικό και ανταγωνιστικό βρήκε. Αν δεν μπορούν, να παραιτηθούν».
Πηγή: athina984.gr