One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 07 Μαΐου 2025 | by Greekports

0

ΟΛΠ: αυξήθηκε 9,4% η διακίνηση κοντέινερ

Tην περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες 2 και 3 ανήλθε σε 1,019 εκατ. TEU

Σε προ κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα επίπεδα επέστρεψε η διακίνηση εµπορευµατοκιβωτίων στους προβλήτες 2 και 3 του λιµανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται µε υποπαραχώρηση από τον ΟΛΠ ο Σταθµός Εµπορευµατοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ Α.Ε.), κατά το πρώτο τρίµηνο. Εχοντας επηρεαστεί αρνητικά κατά τα προηγούµενα δύο χρόνια από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εµπορικά πλοία που ακολουθούσαν τη ρότα για τη διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες µείωσαν σηµαντικότατα τον αριθµό των πλοίων που ακολουθούν αυτή τη διαδροµή, ο Πειραιάς εµφανίζεται να ανακτά πλήρως το χαµένο έδαφος. Καταγράφει έτσι άνοδο της τάξης του 9,4% στη διακίνηση εµπορευµατοκιβωτίων φέτος σε σχέση µε το αντίστοιχο τρίµηνο του 2024.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, βασικό µέρος της διαδροµής για τα εισερχόµενα από την Ασία στην Ευρώπη εµπορεύµατα, αναδροµολόγησε τη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που εκτελούσαν αυτά τα δροµολόγια στον περίπλου της Αφρικής και την εξυπηρέτησή τους από λιµάνια είτε της Δυτικής Μεσογείου είτε της Βορείου Ευρώπης.

Ο Πειραιάς αν και επηρεάστηκε λιγότερο από τα υπόλοιπα λιµάνια που εξυπηρετούν εµπορευµατοκιβώτια στην Ανατολική Μεσόγειο, υπέστη τις συνέπειες της µειωµένης κίνησης µέσω της διώρυγας του Σουέζ. Αν και τα προβλήµατα στην Eρυθρά Θάλασσα και ειδικότερα οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι εξακολουθούν, η βασική µέτοχος του λιµανιού του Πειραιά COSCO Shipping έχει αυξήσει τον αριθµό των πλοίων και των εµπορευµατοκιβωτίων που στέλνει στον Πειραιά. Καθώς η Κίνα και οι εταιρείες κινεζικών συµφερόντων δεν έχουν στοχοποιηθεί από τους φιλοπαλαιστίνιους αντάρτες αλλά και τους υποστηρικτές τους στην Τεχεράνη, τα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων της COSCO Shipping και των συµµάχων της απολαµβάνουν, κυριολεκτικά, το απυρόβλητο.

Ωστόσο η απόφαση να ενισχυθεί ακόµα περισσότερο η διακίνηση στο λιµάνι του Πειραιά –διότι και κατά την κορύφωση της κρίσης στηρίχθηκε, σύµφωνα µε πηγές του λιµανιού– συνδέεται και µε τη στρατηγική της µητρικής να στηρίξει δύο εταιρείες συµφερόντων της, όπως ο Οργανισµός Λιµένος Πειραιώς και ο Σταθµός Εµπορευµατοκιβωτίων Πειραιά.

Σύµφωνα µε τα στοιχεία της COSCO Shipping Ports, µητρικής της ΣΕΠ Α.Ε. και θυγατρικές αµφότερες της COSCO Shipping, τον Μάρτιο του 2025 από τις προβλήτες 2 και 3 διακινήθηκαν συνολικά 357,3 χιλιάδες TEU (εµπορευµατοκιβώτια µήκους 20 ποδιών) έναντι 343,3 χιλιάδων TEU τον ίδιο µήνα του 2024, σηµειώνοντας άνοδο κατά 4,1%.

Για ολόκληρο το τρίµηνο, δηλαδή την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025, η διακίνηση των εµπορευµατοκιβωτίων από τους προβλήτες 2 και 3 ανήλθε σε 1,019 εκατ. TEU έναντι 931,3 χιλιάδων TEU το αντίστοιχο διάστηµα του 2024, σηµειώνοντας άνοδο 9,4%. Το 2023 η διακίνηση στους ίδιους προβλήτες το ίδιο διάστηµα ήταν στο 1,051 εκατ. TEU και το 2022 στο 1,098 εκατ. Η επίδοση αυτή της ΣΕΠ Α.Ε. είναι υψηλότερη (σε ποσοστιαία βάση) από τη µέση άνοδο διακίνησης (7,1%) και των 35 λιµανιών που ελέγχει η COSCO Shipping Ports, όπως και από τη µέση άνοδο (6,9%) διακίνησης των 14 εκτός Κίνας λιµανιών της, 6 εκ των οποίων βρίσκονται στην Ευρώπη.

Πηγή: kathimerini.gr


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑