One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 03 Μαΐου 2025 | by Greekports

0

Σε αναβάθμιση του επιβατικού λιμένα προχωράει ο ΟΛΠ – Η πρώτη φάση των έργων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 15 Ιουνίου

Το ζήτηµα του εκσυγχρονισµού και της αναβάθµισης του επιβατικού λιµένα του Οργανισµού Λιµένος Πειραιώς (ΟΛΠ), µε την πρώτη φάση των έργων να αναµένεται να ξεκινήσει πριν από την αιχµή της φετινής καλοκαιρινής περιόδου, αναµένεται να συζητηθεί τις αµέσως επόµενες µέρες σε ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας. Στη σύσκεψη θα συµµετέχουν η διοίκηση του ΟΛΠ, του Συνδέσµου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και του Λιµενικού Σώµατος Ελληνικής Ακτοφυλακής, όπως και υπηρεσιακοί παράγοντες. Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κ», οι ακτοπλόοι έχουν υποβάλει τις προτάσεις τους και µάλιστα ανά προβλήτα και κατηγορία παρέµβασης τόσο στον παραχωρησιούχο ΟΛΠ, που τελεί υπό τον έλεγχο της Cosco Shipping, όσο και στο υπουργείο Ναυτιλίας. Οι προτάσεις περιλαµβάνουν παρεµβάσεις τόσο στην ευρύτερη λειτουργία και ροή οχηµάτων και επιβατών στο λιµάνι όσο και στην αναβάθµιση των υποδοµών που σχετίζονται άµεσα µε την πρόσδεση και διαδικασία φόρτωσης – εκφόρτωσης των
πλοίων.

Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΛΠ έχει ήδη ξεκινήσει κάποια έργα, ενώ έχει δροµολογήσει επιπλέον παρεµβάσεις. Καταβάλλεται δε προσπάθεια να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των έργων αυτών έως τις 15 Ιουνίου, προθεσµία που έχει θέσει ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας. Οι πιέσεις προκειµένου να αναβαθµιστεί το επιβατικό τµήµα του ΟΛΠ, αλλά και οι υπηρεσίες που παρέχονται στους επιβάτες ξεκίνησαν να ασκούνται από τον υπουργό στις αρχές Απριλίου. Σχετική παρέµβαση έγινε και στον πρέσβη της Λαϊκής Δηµοκρατίας της Κίνας Φανγκ Κιου και στη διοίκηση του λιµανιού. Υπενθυµίζεται πως στο µετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ συµµετέχει µε ποσοστό 7,14% το ελληνικό Δηµόσιο.

Η πρωτοβουλία είναι η πρώτη από ελληνική κυβέρνηση από το 2016, οπότε και η Cosco Shipping απέκτησε την πλειοψηφία του µετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Ο Πειραιάς είναι το µεγαλύτερο λιµάνι της Ευρώπης και ένα από τα µεγαλύτερα στον κόσµο σε όρους επιβατικής κίνησης, καθώς το 2024 είχε όγκο διακίνησης περίπου 17 εκατ. επιβατών, αριθµός που ενισχύεται σηµαντικά από την πορθµειακή σύνδεση Σαλαµίνας – Περάµατος. Κύκλοι του ΟΛΠ αναγνωρίζουν ότι «απαρχαιωµένες υποδοµές, σε συνδυασµό µε την ορατή παρουσία αναξιοπαθούντων και κοινοτήτων Ροµά, επηρεάζουν αρνητικά την εικόνα του λιµανιού ως κορυφαίου ακτοπλοϊκού προορισµού». Στην πράξη το λιµάνι χρειάζεται έργα, κάποια από τα οποία έχουν ξεκινήσει, που αφορούν τόσο τη συντήρηση των κρηπιδωµάτων και των προσκρουστήρων των πλοίων όσο και της διαχείρισης της κυκλοφορίας επιβατών και οχηµάτων, τη διευθέτηση των θέσεων στάθµευσης των οχηµάτων και αναµονής των επιβατών –ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς µήνες οπότε και οι θερµοκρασίες καθιστούν αφόρητη την αναµονή στον ήλιο–, τη διαµόρφωση κλιµατιζόµενου χώρου, τη δραστική αναβάθµιση και αύξηση των σηµείων πρόσβασης σε φρέσκο νερό, των τουαλετών, αλλά και των χώρων εστίασης και αναψυχής που φιλοξενούνται εντός της χερσαίας ζώνης του λιµένα.

Εκτεταμένες παρεμβάσεις θα γίνουν στους χώρους αναμονής, εστίασης και αναψυχής, καθώς και στους χώρους στάθμευσης του λιμανιού.

Ηδη έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης, σύµφωνα µε ενηµέρωση της διοίκησης του ΟΛΠ, έργα ανακαίνισης µικρών τερµατικών σταθµών, εγκατάστασης συστηµάτων σκίασης στην περιοχή των πορθµείων για τη διευκόλυνση των επιβατών, δηµιουργίας 20 θέσεων στάθµευσης για άτοµα µε αναπηρία και ανανέωση των υφισταµένων. Επίσης βαφές, διαγραµµίσεις δρόµων – αποβαθρών, πινακίδες ασφαλείας εδάφους και διαβάσεις πεζών, εγκαταστάσεις ηλεκτρονικών οθονών ενηµέρωσης των επιβατών, διαγραµµίσεις δρόµων για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των επιβατών, ανακατασκευή κύριων ζηµιών και ρωγµών στους δρόµους, πεζοδροµίων και αποβαθρών σε όλη την περιοχή των πορθµείων, ενώ εξελίσσεται η σταδιακή βαφή του τοίχου περίφραξης και το σβήσιµο των γκράφιτι.

Επιπλέον, δροµολογούνται η επισκευή της πεζογέφυρας στον σταθµό µετρό, περαιτέρω βελτίωση των διατάξεων καθισµάτων στους τερµατικούς σταθµούς και στα συστήµατα σκίασης, όπως και η φύτευση, αναφέρουν πηγές του ΟΛΠ. Στις προτάσεις που έχουν υποβληθεί περιλαµβάνονται όµως και η κατασκευή σύγχρονων και ανθεκτικών στους βανδαλισµούς τουαλετών, η αναδιοργάνωση των χώρων στάθµευσης, των τερµατικών σταθµών πορθµείων, των εκδοτηρίων εισιτηρίων και των στάσεων λεωφορείων για τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας και την άνεση των ταξιδιωτών, η σύνταξη µελέτης προσβασιµότητας για επιβάτες µε αναπηρίες και η αναβάθµιση των ενηµερωτικών οθονών, ώστε να ανταποκρίνονται στα σύγχρονα πρότυπα για τους ταξιδιώτες.

Πηγή: kathimerini.gr


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑