One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 01 Μαΐου 2025 | by Greekports

0

Αυξήθηκαν κατά 30,8% στα 87,4 εκατ. τα κέρδη του ΟΛΠ το 2024

Κύκλο εργασιών αυξηµένο κατά 5% στα 230,9 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη αυξηµένα κατά 30,8% στα 87,4 εκατ. παρουσίασε το 2024 ο Οργανισµός Λιµένος Πειραιώς.

Οι βελτιωµένες επιδόσεις, που ταυτόχρονα αποτελούν νέο ιστορικό ρεκόρ για το µεγαλύτερο λιµάνι της χώρας, αποδίδονται αφενός στην αυξηµένη δραστηριότητα του τερµατικού λιµένα της κρουαζιέρας και αφετέρου στα καλά αποτελέσµατα του σταθµού αυτοκινήτων, που ευνοήθηκαν κυρίως από την εγχώρια ζήτηση και τα αυξηµένα τέλη στάθµευσης οχηµάτων που παρέµεναν εκεί. Παράλληλα, η διατήρηση της διακίνησης των εµπορευµατοκιβωτίων περίπου στα ίδια επίπεδα µε την προηγούµενη χρονιά, παρά την κρίση µε τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες µείωσαν την κίνηση στην Ανατολική Μεσόγειο, συνέβαλε στη βελτίωση των αποτελεσµάτων της εισηγµένης. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 112,9 εκατ. ευρώ σηµειώνοντας αύξηση 17,4%, ενώ τα ταµειακά διαθέσιµα στα τέλη του 2024 διαµορφώθηκαν σε 204,5 εκατ.

Ειδικότερα, στους επιµέρους επιχειρησιακούς τοµείς, η κρουαζιέρα κατέγραψε νέο ρεκόρ σε αριθµό προσεγγίσεων πλοίων και επιβατικής κίνησης και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 15,5%. Ο σταθµός αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 28,2%, κυρίως λόγω της ανόδου των εσόδων αποθήκευσης και της ενίσχυσης της εγχώριας ζήτησης.

Ο προβλήτας Ι, τον οποίο διαχειρίζεται απευθείας η ΟΛΠ Α.Ε., παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 10,1%, ως αποτέλεσµα της αυξηµένης διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων στο δεύτερο εξάµηνο. Στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που τελούν υπό τη διαχείριση της «Σταθµός Εµπορευµατοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.», τα έσοδα υποχώρησαν κατά 6,5% λόγω της µείωσης διακίνησης – κυρίως στο πρώτο εξάµηνο.

Συνολικά η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιµά πως «η δραστηριότητα στους σταθµούς εµπορευµατοκιβωτίων επέδειξε αξιοσηµείωτη ανθεκτικότητα, διατηρώντας τα συνολικά έσοδα των προβλητών Ι, ΙΙ και ΙΙΙ στο ίδιο επίπεδο, παρά τις επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία επηρέασε τις παγκόσµιες εφοδιαστικές αλυσίδες». Και στους τρεις προβλήτες καταγράφηκε αύξηση 9,6% στη συνολική δια κίνηση λόγω αύξησης 34,9% στο εγχώριο φορτίο. Ο όγκος των µεταφορτώσεων µειώθηκε κατά 3,1% λόγω µετατοπίσεων στις εµπορικές ροές εξαιτίας και της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στην ακτοπλοΐα καταγράφηκε αύξηση των εσόδων κατά 6,5% λόγω αύξησης τόσο στη µεταφορά επιβατών όσο και οχηµάτων. Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη διατήρησε τη δραστηριότητά της, µε τα συνολικά έσοδα από ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες να αυξάνονται, όµως, οριακά και συγκεκριµένα κατά 0,6%.

Το διοικητικό συµβούλιο θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των µετόχων της εισηγµένης τη διανοµή µερίσµατος ύψους 1,92 ευρώ ανά µετοχή, ενισχυµένη κατά 43,7% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο µέρισµα του 2023. Πρόκειται για τη µεγαλύτερη διανοµή µερίσµατος και την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της, σχολιάζει το µάνατζµεντ της εταιρείας.

Οσον αφορά το επενδυτικό πρόγραµµα του ΟΛΠ, η οικονοµική έκθεση της τελευταίας χρήσης αναφέρει ότι «σύµφωνα µε την ισχύουσα σύµβαση παραχώρησης, οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται σε κόστος αναφοράς ποσού 293,8 εκατ. για την πρώτη επενδυτική περίοδο και 56 εκατ. για τη δεύτερη», ενώ οι επιπρόσθετες επενδύσεις που έχει ανακοινώσει πως θέλει να υλοποιήσει και έχει εντάξει στο master plan ο ΟΛΠ «ανέρχονται σε κόστος αναφοράς ποσού 167 εκατ».

Εως το τέλος του 2024 το σωρευτικό συµβασιοποιηµένο ποσό των παραπάνω επενδύσεων ανέρχεται στα 250,5 εκατ., ενώ τo σωρευτικό επενδεδυµένο ποσό για την ίδια περίοδο έφθασε στα 168,3 εκατ. Από αυτά τα 168,3 εκατ., τα 96,2 εκατ. αφορούν ολοκληρωµένα έργα, τα 57,7 εκατ. έργα υπό εκτέλεση και 14,4 εκατ. αφορούν προκαταβολές. Επιπλέον ο ΟΛΠ αναφέρει στην έκθεση πως έχει ολοκληρώσει και πρόσθετες επενδύσεις συντήρησης και επισκευής λιµενικών και κτιριακών εγκαταστάσεων ύψους 58,2 εκατ. ευρώ.

Πηγή: kathimerini.gr


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑