One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 24 Ιανουαρίου 2025 | by Greekports

0

Η εκεχειρία στην Ερυθρά Θάλασσα και το λιμάνι του Πειραιά

Μεταξύ των μεγάλων κερδισμένων από την εκεχειρία των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (OΛΠ), εφόσον βέβαια η κατάπαυση του πυρός δεν αποδειχθεί παροδική. Ωστόσο, η αισιοδοξία πως η Ερυθρά Θάλασσα και η Διώρυγα του Σουέζ θα ανοίξουν πάλι για τη διεθνή ναυσιπλοΐα είναι αυτή τη στιγμή ισχυρότερη από ό,τι οποιαδήποτε στιγμή το τελευταίο ενάμισι έτος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι και οι τρεις μεγάλες συμμαχίες ναυτιλιακών εταιρειών που εκτελούν τακτικές γραμμές μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων έχουν καταρτίσει για το 2025 διπλά πλάνα, δηλαδή και με διέλευση από το Σουέζ και με περίπλου της Αφρικής. Το λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα οι τερματικοί σταθμοί μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επλήγησαν εμπορικά κατά το τελευταίο έτος από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς όλες οι μεγάλες γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέκοψαν ή περιόρισαν δραστικά τη διέλευσή τους από το Σουέζ, ανακατευθύνοντας τα δρομολόγιά τους προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική σε λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου και της Βόρειας Ευρώπης.

Από 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEU) που διακινήθηκαν το 2023 από τους τρεις προβλήτες του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η διακίνηση εκτιμάται ότι υποχώρησε κοντά στα επίπεδα των 4,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το 2024. Τα οριστικά νούμερα για το 2024 δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί όλα, αλλά αυτά για τους προβλήτες 2 και 3, που τελούν υπό υποπαραχώρηση στη «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.», έχουν γνωστοποιηθεί και δείχνουν υποχώρηση της τάξεως του 7,8%, στα 4,228 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Παράλληλα, τα στοιχεία από το εννεάμηνο δείχνουν οριακή ανάκαμψη στον προβλήτα 1, παραπέμποντας στις παραπάνω εκτιμήσεις.


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑