Published on 01 Μαΐου 2024 | by Greekports
0Άνοδος κερδών στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ
Οι επενδύσεις της COSCO Shipping στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ πιάνουν τόπο. Το 2023 τα κέρδη EBITDA από τη ναυπηγοεπισκευή στον ΟΛΠ αυξήθηκαν στα 5,9 εκατ. από 3,3 εκατ. το 2019. Στον τομέα των δεξαμενών, 154 πλοία εξυπηρετήθηκαν το 2023 έναντι 133 το 2022, σημειώνοντας αύξηση 15,8%. Συμπληρωματικά, οι συνολικές ημέρες πληρότητας αυξήθηκαν κατά 10% (από 1.304 σε 1.439 ημέρες). Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης σημειώθηκε μείωση 3,6% στον αριθμό πλοίων που εξυπηρετήθηκαν, με 270 πλοία το 2023 έναντι 280 το προηγούμενο έτος, καθώς τα έργα αναβάθμισης των υποδομών κατά τη διάρκεια της χρονιάς μείωσαν τη διαθεσιμότητα των επισκευαστικών θέσεων σε όλη τη ζώνη. Ωστόσο αυτό είναι ένα μεμονωμένο παροδικό φαινόμενο λόγω των εργασιών που λαμβάνουν χώρα κατά την φετινή χρονιά αναμένω την επιδόσεις αυτές να βελτιωθούν σημαντικά. Η κινεζική μητρική εταιρεία έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει στη ναυπηγοεπισκευή επενδύσεις 55 εκατ., εκ των οποίων 38 εκατ. έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί συνολικά επενδύσεις 50 εκατ., είτε ολοκληρωμένες είτε υπό εξέλιξη.
Πρόκειται για θέσεις ελλιμενισμού και χερσαίων χώρων για την επισκευή πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (ΝΕΖ), στον προβλήτα Δραπετσώνας και στον προβλήτα «της ΔΕΗ». Η διαθεσιμότητα θέσεων είναι άλλωστε ζήτημα που αποτελεί συχνά σημείο τριβής και με τους μισθωτές εκτάσεων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, αφού περιορίζει τον όγκο των πλοίων που μπορούν να εξυπηρετηθούν, όπως ισχυρίζονται. Σημειώνεται πως στη ΝΕΖ ιδιωτικές εταιρείες μισθώνουν τμήματα χερσαίων εκτάσεων του ΟΛΠ και δραστηριοποιούνται ανεξάρτητα, καταβάλλοντας ενοίκιο στον ΟΛΠ.
Ο ΟΛΠ διαχειρίζεται πέντε δεξαμενές, συμπεριλαμβανομένων τριών πλωτών δεξαμενών και δύο μόνιμων, κτιστών, δεξαμενών ανέλκυσης με ανυψωτική ικανότητα έως και 22.000 τόνους, και δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων με συνολικό μήκος έως και 240 μέτρων.