Published on 13 Ιουνίου 2023 | by Greekports
0Πως ο ΟΛΠ εκσυγχρονίζει τις υποδομές του με νέες επενδύσεις 240 εκ.
Εργα, προϋπολογισμού της τάξης των 240 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η COSCO Shipping στον ΟΛΠ σύμφωνα με τη Μελέτη περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η δημόσια διαβούλευση της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες. Πολλά από αυτά εντάσσονται στις δεσμευτικές επενδύσεις που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης του 2016 και τα οποία όμως για λόγους άδεια κωδικούς που σχετίζονται με το Δημόσιο και όχι με τον επενδυτή έχουν καθυστερήσει να προχωρήσουν. Σε αυτή τη μελέτη περιλαμβάνονται 13 συνολικά έργα, με στόχο την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά.
Μεταξύ αυτών είναι και τα παρακάτω:
1. Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά, με σκοπό τη δημιουργία συνολικά 6 νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350m. Πρόκειται για την την κατασκευή – επέκταση του νοτίου μετώπου του επιβατικού λιμένα για την δημιουργία 6 νέων θέσεων φιλοξενίας μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενεάς (Α’ και Β’ φάση έργων μαζί). Οι θέσεις αυτές θα μπορούν να δέχονται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που κυκλοφορούν και ναυπηγούνται σήμερα σε όλον τον κόσμο με μήκος που μπορεί να φτάνει ακόμα και τα 400m.
2. Βυθοκόρηση Κεντρικού λιμένα για συντήρηση της λιμενολεκάνης του Κεντρικού Λιμένα σε πλεύσιμα επίπεδα βάθους. Αποτελεί σημαντικό έργο για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών του Κεντρικού Λιμένα τόσο εντός του δίαυλου εισόδου των πλοίων όσο κυρίως κοντά στους προβλήτες όπου τα βάθη έχουν μειωθεί σημαντικά υπό την επίδραση της προπέλας των πλοίων αλλά και εισροών φερτών υλών μέσω των δικτύων ομβρίων.
3. Ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης για την μετατροπή της σε Μουσείο.Η πέτρινη αποθήκη είναι παλαιό κτίριο σε εγκατάλειψη το οποίο έχει αποφασιστεί η ανακαίνισή της και η μετατροπή της σε Μουσείο εντός του ΟΛΠ.
4. Κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
5. Βελτίωση Υποδομών ΝΕΒ Περάματος – νέα πλωτή δεξαμενή. Η βελτίωση των υποδομών στη ΝΕΒ Περάματος σε συνδυασμό με την εγκατάσταση μίας νέας πλωτής δεξαμενής και πρόσθετων νηοδόχων πλοίων στοχεύει στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στον ΟΛΠ. Σκοπός του έργου είναι η σημαντική ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας κυρίως σε ντόπιο και έμπειρο δυναμικό που σήμερα βρίσκεται σε ανεργία.
6. Μετατροπή Πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό. Το έργο αφορά στη διαμόρφωση/ανακατασκευή της ήδη υπάρχουσας Πενταγωνικής αποθήκης του ΟΛΠ που βρίσκεται στο ένα άκρο του κτιρίου της Παγόδας, σε Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας, με σκοπό να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε διακίνηση ατόμων κρουαζιέρας και ειδικότερα του προσκείμενου νέου προβλήτα Αγ. Νικολάου.
7. Νέο Κτήριο Γραφείων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π. – PCT). Το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κτιρίου γραφείων για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π.), λόγω της ραγδαίας αύξησης του λιμενικού προσωπικού και της ομάδας διαχείρισης του Σ.Ε.Π., συμπληρώνει το υφιστάμενο κτίριο γραφείων και θα φιλοξενήσει περίπου 2.200 υπαλλήλους. Το κτίριο θα κατασκευαστεί σε 6 ορόφους με 1 υπόγειο και βρίσκεται στην περιοχή των λιμενικών εγκαταστάσεων του Νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένα Πειραιά. Η διαθέσιμη επιφάνεια είναι περίπου 825 τ.μ. και η συνολική επιφάνεια κατασκευής είναι 4.400 τ.μ..
8. Επέκταση Λιμένα Ηρακλέους. Το έργο της «Επέκταση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους)» αφορά στην αναδιαρρύθμιση –ανάπτυξη του λιμένος Ηρακλέους ώστε να υποδεχτεί τις λειτουργίες του υφιστάμενου Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με ταυτόχρονη αύξηση της δυναμικότητας του σταθμού από 2.300 αυτοκίνητα (IX) σήμερα σε 5.735.
9. Υπόγεια διασύνδεση με χώρο πρώην ΟΔΔΥ. Με την υλοποίηση του έργου, επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη οδική σύνδεση, αποκλειστικά εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης (ΧΛΖ) του ΟΛΠ, δύο σημαντικών για την λειτουργία του εμπορικού λιμένα περιοχών, που βρίσκονται εκατέρωθεν της Λεωφ. Δημοκρατίας, χωρίς ταυτόχρονα να επιβαρύνεται το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής.
10. Κατασκευή και λειτουργία Υποσταθμού Υψηλής Τάσης / Μέσης Τάσης στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιά και σύνδεσή του με τον υφιστάμενο Υ/Σ Αγίου Γεωργίου.
11. Κατασκευή και λειτουργία Υ/Σ και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων/ Ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Σχεδιάζονται θέσεις ηλεκτροδότησης ελλιμενιζόμενων πλοίων/ ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις ακτές: Περικλέους, Αγίου Διονυσίου, Ιετιώνια, Ποσειδώνος, Περιοχή Κρουαζιέρας (για εναλλακτικά καύσιμα).
12. Έργα κυκλοφοριακής Μελέτης. Για την ουσιαστική μείωση των αρνητικών κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την υφιστάμενη λειτουργία του Λιμένα και από τα νέα έργα του MasterPlan του ΟΛΠ, θα δημιουργηθεί: Δίκτυο eco-buses (ηλεκτρικά –μη ρυπογόνα λεωφορεία) εντός της χερσαίας ζώνης του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση επιβατών, εργαζομένων, κλπ. και τη σύνδεση των σταθμών Μετρό/ ΗΣΑΠ, ΟΣΕ/ Προαστιακός και των πλησιέστερων στον Λιμένα στάσεων του ΤΡΑΜ και των λεωφορειακών γραμμών με τους Προβλήτες και τα πλοία που αφικνούνται και αναχωρούν. Προμήθεια εταιρικών λεωφορείων (ηλεκτρικά –μη ρυπογόνα λεωφορεία) και λειτουργία γραμμών για την μεταφορά των εργαζομένων του ΟΛΠ προς/ από τους χώρους εργασίας τους. Μεταφορά όλων των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θα εξυπηρετούνται από το νέο έργο της Νότιας Επέκτασης (πρόσθετη μελλοντική επιβατική κίνηση κρουαζιέρας), μέσω ειδικού σκάφους (shuttle boat), στο/ από το Σ.Ε.Φ., για την επιβίβαση/ αποβίβαση στα/ από τα τουριστικά λεωφορεία (πούλμαν). Βελτιστοποίηση της διαχείρισης της υφιστάμενης κυκλοφορίας των τουριστικών πούλμαν, mini-vans, λιμουζίνων, κ.ά., στο οδικό δίκτυο της πόλης,