Published on 26 Μαΐου 2020 | by Greekports
0Αύξηση κύκλου εργασιών 17,8% στα 68,9 εκατ. για τον ΟΛΘ
«Συνεχίζουμε τον σχεδιασμό και τη στρατηγική μας παρά την πανδημία»
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 17,8% στα 68,981 εκατομμύρια ευρώ και κερδών EBITDA στα 29,748 εκατομμύρια ανακοίνωσε για το 2019 ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Η εισηγμένη «συνεχίζει με προσήλωση και συνέπεια το σχεδιασμό και τη στρατηγική της, με κύριο στόχο την κατοχύρωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές των γειτονικών χωρών, παρά τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η εξάπλωση της πανδημίας σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Θεοφάνης. Η διακίνηση στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7% σε σχέση και ανήλθε από 424.500 TEUs με οδηγό την διαμετακόμιση (transit). Ο όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών αυτής της δραστηριότητας να αυξηθεί από 18,9 εκατ. το 2018 σε 22,3 εκατ. πέρυσι. Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων σημείωσαν αύξηση 26% ενώ η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Το μικτό κέρδος αυξήθηκε από 27,47 εκατ. το 2018 σε 32,2 εκατ. (+17,8%) παραπέμποντας σε μικτό περιθώριο κέρδους 46,7%. Σύμφωνα με το management «η αύξηση αυτή, όπως και το προηγούμενο έτος, δεν οφείλεται μόνο στην αυξημένη διακίνηση, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, τόσο στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο σταθμό συμβατικού φορτίου. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%, από 16,4 εκατ. το 2018 σε 16,45 εκατ. το 2019, διαμορφώνοντας το περιθώριο καθαρού κέρδους σε 24%. Η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε από δύο κυρίως παράγοντες, τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής η οποία αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα έτη και την πλήρη εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16, επισημαίνει η ΟΛΘ ΑΕ. Πριν λίγες μέρες η εισηγμένη και τα σωματεία των εργαζομένων μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις υπέγραψαν επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας έως τα τέλη του 2021. Όσον αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας η ΟΛΘ έχει ήδη ανακοινώσει ότι διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου για το μήνα Μάρτιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 11% και 2.5% αντίστοιχα ενώ για τον Απρίλιο εκτιμήθηκε στο 12% και 24% αντίστοιχα. Συνολικά η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου κατά το τρέχων δεύτερο τρίμηνο του εκτιμάται πως θα παρουσιάσει μείωση κατά 12% και 27% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2019.