One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 12 Σεπτεμβρίου 2018 | by Greekports

0

Εκτοξεύθηκαν κέρδη και έσοδα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Πηγή: kathimerini.gr

Σε μία από τις επικερδέστερες και σημαντικότερες επενδύσεις εκτός της Κίνας εξελίσσεται το λιμάνι του Πειραιά για τον όμιλο της Cosco Shipping Ports. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, η ελληνική θυγατρική ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) κατέγραψε αύξηση της καθαρής κερδοφορίας κατά 25,8% σε 11,75 εκατ. ευρώ (13,65 εκατ. δολάρια), τόσο λόγω της αυξημένης δραστηριότητας όσο και λόγω της ανατίμησης του ευρώ έναντι του δολαρίου. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Cosco Shipping Ports, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 31% σε ετήσια βάση αγγίζοντας τα 96 εκατ. ευρώ (111,4 εκατ. δολάρια). Σε σχετική ανάλυσή του, ο κινεζικός όμιλος αναφέρει ότι ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε ως αποτέλεσμα της αυξημένης ροής εμπορευματοκιβωτίων, λόγω των καταπλεύσεων περισσότερων πλοίων, στο πλαίσιο της συμμαχίας Ocean Alliance. Επίσης, θετικά συνέβαλε και η αύξηση των τελών διακίνησης για τοπικά φορτία, από τον Μάρτιο κι έπειτα.

Εν τω μεταξύ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων φέτος καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με αποκορύφωμα τον μήνα Ιούλιο, όταν από τον Πειραιά φορτοεκφορτώθηκαν συνολικά 415.000 εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος αυξημένο κατά 34,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για νέο ιστορικό υψηλό, το οποίο μάλιστα ξεπέρασε κατά πολύ το προηγούμενο που είχε σημειωθεί τον Ιούνιο με 374,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Παράλληλα, ο Ιούλιος ήταν και ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο η σχετική δραστηριότητα ξεπέρασε για πρώτη φορά το φράγμα των 400.000 εμπορευματοκιβωτίων. Πλέον, σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος-Ιούλιος), έχουν διακινηθεί συνολικά 2,49 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 20,7% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, η άνοδος της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων αποδίδεται τόσο στη στρατηγική θέση του ελληνικού λιμανιού (πρόκειται για το πρώτο μεγάλο λιμάνι μετά τη Διώρυγα του Σουέζ) όσο και στο ότι πλέον διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο τροφοδοτικών γραμμών (feeder services) πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για όλα τα κοντινά λιμάνια της Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και της Αδριατικής, εξυπηρετώντας τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες και συμμαχίες, μέσω των κατάλληλων υποδομών.

Ως εκ τούτου, όπως δηλώνουν επίσημα πλέον και στελέχη της Cosco, το 2019 ο Πειραιάς θα αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο (από τρίτο που είναι σήμερα) και μάλιστα δεν αποκλείεται να αναρριχηθεί μέχρι και την τρίτη θέση συνολικά στην Ευρώπη, προσπερνώντας το Αμβούργο της Γερμανίας και πίσω μόνο από το Ρότερνταμ της Ολλανδίας και την Αμβέρσα του Βελγίου, που διαχρονικά αποτελούν τις πύλες του θαλάσσιου εμπορίου της Γηραιάς Ηπείρου.

Το ότι οι παραπάνω επιδόσεις επιτυγχάνονται σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής και κυρίως εμπορικής ανασφάλειας, λόγω του εμπορικού πολέμου που έχει ξεσπάσει, με τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ε.Ε. να βρίσκονται στο επίκεντρο, αποτελούν ακόμα ένα σημαντικό «παράσημο» στην πορεία του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Cosco Shipping Ports, το 2018 αναμένεται να συνεχίσει να αποτελεί έτος σημαντικών προκλήσεων για το παγκόσμιο εμπόριο και με σειρά αβεβαιοτήτων, κυρίως λόγω των τριβών των σχέσεων μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, που ενδέχεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα επηρεαστεί αρνητικά (έστω και ελαφρώς) από τις εν λόγω εξελίξεις, αλλά παραμένει αισιόδοξη για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της, εστιάζοντας στη βελτιστοποίηση του κόστους λειτουργίας και στην ενίσχυση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των λιμενικών της εγκαταστάσεων, με τη χρήση νέων συστημάτων και τεχνολογιών.


About the Author





greekportsads

Comments are closed.

Back to Top ↑