One Team – Your Phygital Agency
Ad

News

Published on 15 Δεκεμβρίου 2016 | by Greekports

0

Στις 14 Φεβρουαρίου οι προσφορές για την πώληση του 67% του ΟΛΘ

Πώληση του συνόλου του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης –και όχι αρχικά το 51% και κατόπιν το 16%– και υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα επταετίας προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που έχει κοινοποιηθεί στους υποψηφίους επενδυτές που συμμετέχουν στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ανακοινώσει επισήμως στις αρχές του νέου έτους τη 14η Φεβρουαρίου ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, πιθανότατα μετά την πρώτη συνεδρίασή του τον Ιανουάριο. Στους συμμετέχοντες στην τελική φάση του διαγωνισμού έχει ήδη, πάντως, γνωστοποιηθεί η συγκεκριμένη ημερομηνία.

Στο Virtual Data Room (VDR), την ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία έχουν πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα έγγραφα και στοιχεία οι υποψήφιοι επενδυτές, έχουν ήδη αναρτηθεί και η σύμβαση παραχώρησης και η συμφωνία μετόχων και η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Η προβλεπόμενη διαδικασία ερωταπαντήσεων εισέρχεται σήμερα στο τρίτο και τελικό στάδιό της.

Παράλληλα την επόμενη εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να προχωρήσει στην πρόσληψη και δεύτερου ανεξάρτητου αποτιμητή για τον ΟΛΘ. Με βάση τις αποτιμήσεις που θα δώσουν οι δύο σχετικοί σύμβουλοι του Ταμείου θα σταθμιστούν και αξιολογηθούν και οι προσφορές των υποψηφίων. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν, τουλάχιστον τυπικά, οι APM Terminals B.V., Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Duferco Participations Holding S.A., International Container Terminal Services (ICTS), Mitsui & Co. Ltd, P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways JSC, Yilport Holding και ΓΕΚ Τέρνα (η οποία συμμετέχει πλέον κατόπιν σχετικού αιτήματός της αυτόνομα και ανεξάρτητα από τη Russian Railways).

Εξ αυτών, τέσσερις μόνον αναφέρονται ως ιδιαίτερα δραστήριοι: Η ICTS, η DP World, η Mitsui και η Deutsche Invest. Στην DP World και στην Deutsche Invest πληροφορίες αναφέρουν πως συμμετέχουν και ελληνικών συμφερόντων επενδυτές, με τον όμιλο Σαββίδη να φέρεται ως εταίρος μειοψηφίας στη δεύτερη. Κανείς βέβαια δεν μπορεί να αποκλείσει την επανεμφάνιση μέχρι τον Φεβρουάριο του ενδιαφέροντος και κάποιων εκ των υπολοίπων πέντε υποψηφίων επενδυτών που τυπικά τουλάχιστον συμμετέχουν στην τελική αυτή φάση του διαγωνισμού.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της εισηγημένης ΟΛΘ Α.Ε. έως το 2051 με βάση τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ Α.Ε. που πρέπει, όπως και στην περίπτωση του ΟΛΠ, να περάσει από τη Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει σήμερα το 74,27% των μετοχών και μετά την ιδιωτικοποίηση θα εξακολουθήσει να κατέχει 7,24% του μετοχικού κεφαλαίου.

Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ Α.Ε. στο πρώτο εξάμηνο φέτος υποχώρησε κατά 20,45% (στα 21,16 εκατ. ευρώ) λόγω των συνεχόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων και άλλων προβλημάτων (32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας, άλλες 4 εβδομάδες αποχή από την εργασία Σαββατοκύριακα και υπερωρίες και κλειστή σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια επί 67 ημέρες).

Καταγράφηκε έτσι μείωση 15,83% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και πτώση 34,34% στο συμβατικό φορτίο. Πάντως τα μετά από φόρους αποτελέσματα παρέμειναν θετικά και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 5,54 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως ο ΟΛΘ Α.Ε. στα τέλη του πρώτου εξαμήνου διέθετε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ύψους 76,5 εκατ. ευρώ. Ομως τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων αυτών μειώθηκαν κατά 18,59% στο εξάμηνο εξαιτίας της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50% σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας.

Πηγή: kathimerini.gr


About the Author





greekportsads

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑