Published on 13 Νοεμβρίου 2015 | by Greekports
0Καμπανάκι κρούει το Πεκίνο για τις καθυστερήσεις στον ΟΛΠ
«Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος, ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες δεν μπορούν να περιμένουν», σημειώνουν στο δημοσίευμα της «Καθημερινής» κορυφαίες κινεζικές διπλωματικές πηγές αναφερόμενες στο θέμα του διαγωνισμού για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. «Οι ανταγωνιστές του Πειραιά κινούνται, και όσο το γρηγορότερο κλείσει αυτή η εκκρεμότητα τόσο το καλύτερο για τις ελληνοκινεζικές οικονομικές σχέσεις», συμπληρώνουν. Οι επισημάνσεις αυτές έρχονται δυόμισι χρόνια αφού ξεκίνησε ο διαγωνισμός, έξι μήνες μετά τις σχετικές διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον Κινέζο ομόλογό του Λι Κετσιάνγκ σε μεταξύ τους τηλεφωνική επικοινωνία και ένα μήνα μετά τη συνάντηση του πρόεδρου της Κίνας Σι Τζινπίνγκ με τον Αλ. Τσίπρα στη Νέα Υόρκη.
Επισημάνσεις που μεταφράζονται ως μήνυμα του Πεκίνου να αποφύγει η Αθήνα περαιτέρω καθυστερήσεις στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ στην οποία συμμετέχει η κρατική κινεζική εταιρεία Cosco. Αυτά έλαβαν χώρα στο περιθώριο κλειστής ενημερωτικής συνάντησης που πραγματοποίησε χθες το μεσημέρι η κινεζική πρεσβεία για την πρόοδο της ελληνοκινεζικής συνεργασίας, την οποία έκανε ο εκπρόσωπος της κινεζικής πρεσβείας και επικεφαλής του Πολιτικού Τμήματος, Γου Σουτάο, με τη συμμετοχή και άλλων κορυφαίων στελεχών της διπλωματικής αποστολής.
Αντηχώντας ίσως τις απόψεις συναδέλφων του, ο κ. Γου επεσήμανε πως «ενθαρρύνουμε τις κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα και να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τις αποκρατικοποιήσεις, αλλά είναι η ελληνική κυβέρνηση που πρέπει να θέσει τις εξελίξεις σε κίνηση, αυτή έχει τη σκανδάλη στα χέρια της». Τούτο απάντησε ο επικεφαλής του Πολιτικού Τμήματος της κινεζικής πρεσβείας, ερωτηθείς για το κατά πόσον θα μετουσιώσουν οι κινεζικοί όμιλοι το ενδιαφέρον τους για Θριάσιο, αεροδρόμια και λιμάνια σε επενδύσεις.
Ξεκάθαρη ήταν και η τοποθέτηση του κ. Γου για τη σημασία που έχει στην κινεζική ατζέντα ο Πειραιάς: πρόοδος στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και επικράτηση της Cosco στον διαγωνισμό θα αποτελέσουν θρυαλλίδα εξελίξεων ώστε να έλθουν και άλλες κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται πως στη διαγωνιστική διαδικασία του ΟΛΠ συμμετέχουν η Cosco και η θυγατρική της Maersk, APM Terminals, όπως και η ICTS και οι Ports America και Utilico. Η ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προσδιοριστεί από το ΤΑΙΠΕΔ για τις 3 Δεκεμβρίου, αλλά εκκρεμούν ακόμα ζητήματα όπως η διαβούλευση με τους υποψηφίους για τη σύμβαση παραχώρησης, η απόσχιση των δημόσιου χαρακτήρα αρμοδιοτήτων που έχει ο ΟΛΠ και χρειάζεται νομοθέτηση και εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Οπως επισημάνθηκε στην πρεσβεία την επόμενη εβδομάδα έπειτα από κινεζική πρόσκληση ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας θα επισκεφθεί την Κίνα για να συμμετάσχει στο Forum Θαλάσσιας Συνεργασίας μεταξύ Κίνας και χωρών της Νοτίου Ευρώπης, το οποίο θα διεξαχθεί στη Σιαμέν στις 7 και 8 Νοεμβρίου. Θα παρευρεθεί επίσης στην τελετή λήξης του Ελληνοκινεζικού Ετους Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2015. Οσον αφορά την προοπτική επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο, οι Κινέζοι διπλωμάτες επιφυλάχθηκαν να απαντήσουν, δηλώνοντας μόνο πως αυτή θα γίνει σε ημερομηνία που θα κριθεί κατάλληλη και πιθανότατα όχι πριν από την πάροδο των επόμενων δύο μηνών.
Πάντως, την επόμενη εβδομάδα, ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τους δημάρχους της Ελευσίνας, του Περάματος, του Ασπροπύργου και των Μεγάρων, δήμους που γειτνιάζουν με το λιμάνι του Πειραιά, όπως επισημαίνουν από την πρεσβεία, θα επισκεφθεί το Πεκίνο και το Τσιντάο, έπειτα από σχετική πρόσκληση, ώστε να γνωρίσουν καλύτερα την κινεζική λιμενική βιομηχανία.
Πηγή: kathimerini.gr